خبرگزاری کار ایران

افزایش سود و کاهش هزینه با ایجاد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی البرز

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۹۸

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز از ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد بهره برداران، کاهش هزینه ها و تولید با توسعه صنایع تبدیلی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فردوس رحیمی نسب، گفت: با توجه به نتایج مطالعات گوناگون در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه، ایجاد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به ویژه صنایع غذایی در قطب های تولید می‌تواند ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات فرآوری کشاورزی موجب ارتقاء سطح بهره وری و ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد بهره برداران و کاهش هزینه ها و تولید و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی و تحقق امنیت غذایی را بدنبال داشته باشد. 

وی افزود: در همین ارتباط و در راستای پیشبرد صنایع تبدیلی و تکمیلی استان طی سه ماهه اول سال 97، تعداد 8 فقره جواز تاسیس و 2 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت 452 میلیارد ریال و ظرفیت اسمی جواز تاسیس 25 هزار تن و ظرفیت پروانه بهره برداری 82 هزار تن و جذب مواد خام در جواز تاسیس صادره به ظرفیت 34 هزار تن و جذب مواد خام برای 2 واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت 111 هزار تن اقدام گردیده است.

رحیمی نسب اظهار داشت: الویت طرح‌های صنایع تبدیلی استان البرز در سال 97 شامل مواردی چون تبدیل و فرآوری ضایعات کشتارگاهی؛ فرآوری و قطعه بندی و بسته بندی و انجماد گوشت قرمز و سفید؛ فرآوری و بسته بندی تخم مرغ؛ غذاهای آماده و نیمه آماده و توسعه و تکمیل زنجیره تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره تولید و ... برای پیشبرد کاری پروژه های صنایع تبدیلی و غذایی بوده و در مباحث اقتصاد مقاومتی نیز افزایش جذب مواد خام؛ کاهش ضایعات و اشتغالزایی در استان البرز در سال 97 مد نظر است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز عنوان کرد:  در سال 97 سهم افزایش جذب مواد خام 89 هزار و 567 تن و سهم کاهش ضایعات برابر با 8 هزار و 956 تن و اشتغال زایی 260 نفر تا پایان سال در بخش صنایع تبدیلی البرز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با پیگیری مکرر سازمان جهاد کشاورزی استان، وام های کم بهره از قبیل صندوق توسعه ملی و کارا و بهین یاب به بخش صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته و در حال حاضر بالغ بر 100 میلیارد تومان به این بخش معرفی شده است که در حال جذب است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز در پایان گفت: برای معرفی بقیه تولید کنندگان در صورتی که ضوابط و معیار های معرفی را داشته باشند هیچگونه مشکلی، نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز