خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی:

۹۵۲۵ نفر از ماموران آموزش‌های دفاع شخصی را فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۵۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در سال گذشته بیش از 17 هزار از نیروهای کلانتری‌ها آموزش دیدند. همچنین 9525 نفر از افراد آموزش‌های دفاع شخصی را فرا گرفتند و برای 5 هزار نفر نیز طرح دوره تعالی و استانداردسازی رفتار در 13 مرحله برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد شرفی در نشست تخصصی رده‌های اجرایی و ستادی پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور با اشاره به اهداف این نشست گفت:‌ چهار پنل در این نشست ارائه می‌شود که شامل برنامه‌های اربعین، تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، سلامت اداری و صیانت از کارکنان و رویکردهای پیشگیری و مقابله با جرائم است.

وی با اشاره به اولویت‌های سال 96 ادامه داد: پیشگیری از سرقت، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در کانون‌های جرم، تشدید طرح‌های پاکسازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرائم در مناطق حاشیه نشین از مهمترین اولویت‌های پلیس در سال 96 بوده که خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: در حوزه پیشگیری از سرقت و مبارزه با کالای قاچاق و مبارزه با مواد مخدر با اشراف اطلاعاتی دقیق، افزایش کشفیات در این حوزه را داشته‌ایم.

سردار شرفی در خصوص فعالیت‌های این پلیس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در طول سال گذشته 1800 کلانتری در کشور فاقد شبکه بودند که خوشبختانه 400 کلانتری به شبکه متصل شده و در آینده نیز مابقی کلانتری‌ها به شبکه متصل خواهند شد.

وی در خصوص آموزش نیروهای کلانتری‌ها نیز گفت: در سال گذشته بیش از 17 هزار نیروی کلانتری‌ها آموزش دیدند همچنین 9525 نفر از افراد آموزش‌های دفاع شخصی را فرا گرفتند و برای 5 هزار نفر طرح دوره تعالی و استانداردسازی رفتار در 13 مرحله برگزار شده است. با برگزاری این دوره‌ها رضایت مندی مردم از عملکرد نیروهای پلیس که این دوره‌ها را فرا گرفته بودند افزایش پیدا کرده و تنها از یک درصد از نیروهای آموزش دیده اعلام نارضایتی شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از مجرمان محکومیت برایشان صادر شده اما دستگیر نشده‌اند، گفت: با ایجاد قرارگاه جلب، توانستیم این افراد را که باعث بروز جرائم بیشتری در جامعه می‌شدند جلب کرده و با راه‌اندازی این قرارگاه تعداد افراد جلب شده 5 درصد افزایش یافت. همچنین از سال 94 تا 96 در خصوص کشفیات کالا و مواد مخدر افزایش داشتیم و در حوزه پشتیبانی نیز با توجه به مساعدت‌های فرماندهی ناجا توانستیم ناوگان خودرویی کلانتری‌ها را به‌روز کرده و نوسازی انجام شده است و قدمت آنها از 10 سال به 5 سال ارتقا پیدا کرد. همچنین 6542 قلم از تجهیزات تخصصی رده پلیس پیشگیری تامین شد و سهمیه سوخت ما نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت یگان‌های امداد را که مورد توجه فرمانده ناجا بود از نظر تجیهزات نسبت به گذشته در اولویت قرار دادیم و همچنین واحد سیار پلیس را ایجاد کرده و در مناطق دوردست و حاشیه نشین قرار است مستقر شوند. این واحدهای سیار پلیس تامین منابع اعتبار شده و طراحی آنها نیز به اتمام رسیده است و قرار است در هفته نیروی انتظامی رونمایی شده و وارد عمل شوند.

سردار شرفی با اشاره به اجرای طرح صیانت خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در جهت افزایش سلامت و صیانت مجموعه پلیس نقش بسزایی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز