خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

تصویب ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی ضربه سنگینی به امنیت شغلی کارگران می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۰۶

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان تاکید کرد: تصویب ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی در کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی فرصت خودداری پیمانکاران از اعطای حق بیمه به کارگران را فراهم می‌کند و ضربه سنگینی به امنیت شغلی کارگران می‌زند.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی در نشستی که با حضور حاجی بابایی (نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی) و تشکلات کارگری درخانه کارگر استان همدان برگزار شد، گفت: تصویب ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی در کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی فرصت خودداری پیمانکاران از اعطای حق بیمه به کارگران را فراهم می‌کند و ضربه سنگینی به امنیت شغلی کارگران می‌زند.

وی ادامه داد: با تصویب این‌گونه قوانین تامین اجتماعی در مسیری حرکت می‌کند که اگر دیر بجنبیم دچار فروپاشی خواهد شد به صراحت اعلام می‌کنم حذف ماده ۴۱ از سوی مجلس و دولت باعث تعدیل منابع و ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تاکید بر ضرورت اهمیت و جایگاه کار و جامعه کارگری در اقتصاد کشور اظهار داشت: همه مسئولان و نهادهای سیاسی نسبت به مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش توجه و دقت داشته باشند.

اصلانی افزود: هنوز کارگران دغدغه معیشتی و امنیت شغلی دارند و وضعیت طبقه ‌کارگر در حال حاضر اصلا مطلوب نیست علی‌رغم گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که کارگران اوضاع مناسبی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته به سازمان تامین اجتماعی بسیار کم‌لطفی شد و اکنون مضاعف کم‌لطفی می‌شود، تصریح کرد: سرمایه تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که از ۱۵ سالگی مانند من و بیش از من حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اضافه کرد: بزرگترین مشکل تولید بحث قاچاق کالا است که باید جلوی این کار گرفته شود.

اصلانی با اشاره اینکه ما از لحاظ امنیت شغلی، معیشت و درمان در تنگنا هستیم و باید از درمان و سرمایه ما صیانت شود، ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی سرمایه بین‌النسلی است و قدرتمند نیست بلکه روز به روز نیز ضعیف‌تر می شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه بازنشستگی آسیب‌های فراوان دیده‌اند و از منظر معیشت، مستمری، درمان، امنیت شغلی و سلامت روحی و جسمی حال و روز خوشی ندارند، بیان کرد: سرمایه و سرمایه‌گذار از هر حیث باید مورد حمایت قرار گیرد تا چرخه اقتصادی به چرخش درآید.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان ادامه داد: واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، مانع رشد دستمزد‌ها و اشتغال‌زایی است و دولت برای همدلی با جامعه کارگری باید واردات کالاهایی مشابه خارجی را متوقف کند.

وی در پایان ازمشکلات مسکن سخن گفت و از بی‌برنامگی‌های نظام مهندسی استان همدان گلایه کرد که پول دریافت می‌کنند اما نظارت درستی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز