خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

سازمان تامین اجتماعی بین النسلی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۶۱

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که شاغل است و به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کند باید برای آینده خود امنیت شغلی و روانی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مسعود رضایی در آئین پایانی نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان تامین اجتماعی در شیراز، ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری برنامه ورزشی ویژه بازنشستگان توسط این سازمان، اظهار کرد: قشر بازنشسته به چنین مراسمی نیاز دارند تا لحظاتی را از زندگی خود در نشاط بگذرانند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این کمیسیون در تلاش است با همکاری کار‌شناسان، صندوق تامین اجتماعی را سر پا نگاه دارد، گفت: کسی که شاغل است و به این صندوق حق بیمه پرداخت می‌کند باید برای آینده خود امنیت شغلی و روانی داشته باشد.

وی شادی و غم و سرور و اندوه، کار و استراحت را لازمه زندگی اجتماعی هر انسانی برشمرد و افزود: تمام این موارد در زندگی انسان با هم تنیده شده و زندگی متعادلی برای هر انسان به وجود می‌آورد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید همانگونه که از نامش برمی‌آید بتواند امنیت رفاهی و اجتماعی افراد تحت پوشش خود را تامین کند، خاطرنشان کرد: این امنیت باید هم حوزه مادیات و هم جنبه معنویات را شامل شود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ١٨ صندوق حمایتی در کشور وجود دارد که ١۶ صندوق رو به افول هستند، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی وضعیت بهتری نسبت به سایر صندوق‌ها دارد.

وی بیان کرد: صندوق تامین اجتماعی با پول‌هایی که ناشی از پرداخت‌ حق بیمه‌ای کارگران است، شکل گرفته و استفاده از آن، حق آن‌ها است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق تامین اجتماعی در ٨ سال گذشته به حیاط خلوتی برای دولت‌ها تبدیل شده بو د.

رضایی با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی یک صندق بین نسلی است، اظهار کرد: افرادی که تحت پوشش آن قرار می‌گیرند بخشی از سرمایه سی سال زندگی خود را در آن پس‌انداز می‌کنند تا در زمان کهولت سن و عدم کارایی جسمی از آن بهره‌برداری کنند اما بازنشستگی پیش از موعد و برنامه‌هایی از این دست حیات این صندوق را دستخوش مشکلات کرده است.

وی بیان کرد: معتقدم این صندوق بین نسلی است و نباید اجازه دهیم تجاوزی به حق و حقوق بیمه شدگان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز