خبرگزاری کار ایران

جمشید انصاری:

با مازاد تولید گندم مواجه شده‌ایم/نقش مهم لرستان در تحقق خودکفایی

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۴۴۹

معاون رئیس‌جمهوری گفت: کشاورزان و روستاییان به رسالت ملی خود درباره تامین امنیت غذایی کشور به خوبی عمل کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری امروز در آیین کلنگ‌زنی ۲ گاوداری در خرم آباد افزود: پیش‌بینی‌هایی برای کشاورزی و تامین امنیت غذایی در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی داشتیم که خوشبختانه سال گذشته با اجرای آنها گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شد. 

وی با اشاره به واردات گندم در سال‌های گذشته گفت: اکنون کل نیاز مصرف داخل کشور را تولید می‌کنیم و با مازاد تولید مواجه شده‌ایم که بخشی از آن را به‌عنوان گندم خام و بخش دیگر را به صورت آرد صادر می‌کنیم. در چهار سال قبل یک‌میلیون و ۲۰۰ تن شکر وارد می‌کردیم اما اکنون به شرایطی رسیده‌ایم که واردات را متوقف کرده‌ایم. 

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در زمینه گوشت سفید به خودکفایی رسیده‌ایم، اظهار داشت: ۲۰ هزار تن تخم مرغ در گذشته وارد می‌کردیم ولی اکنون ظرفیت تولید بالاتر از مصرف داخلی است. در تولید دانه‌های روغنی پیش‌بینی کردیم ۲۰ درصد روغن خام و دانه‌های روغنی را تولید کنیم ولی اکنون با توجه به تولید ۴۰ درصد بیش از پیش‌بینی‌ها تولید کرده‌ایم. 

انصاری با بیان اینکه ۱۰ درصد مصرف گوشت قرمز را از خارج وارد می‌کنیم، گفت: تنها در مورد مواد اولیه تولید خوراک دام وارد کننده هستیم و در بقیه اقلام به خودکفایی رسیده‌ایم. 

وی با اشاره به نقش مهم لرستان در تحقق خودکفایی اظهار داشت: لرستان در تامین اعتبار اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر جایگاه خوبی دارد. 

انصاری افزود: مدیریت منابع مالی برای توسعه روستاها وقت گذاری و پرداخت تسهیلات در لرستان به خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز