خبرگزاری کار ایران

رنجکش در بازدید از کارخانه تولید فولاد راستین:

سیاست‌های سرمایه‌گذاری و تولید در آستارا باید صادرات محور باشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۲۸

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: سیاست های سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان باید صادرات محور باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در بازدید از کارخانه تولید فولاد راستین در شهرک صنعتی آستارا گفت: حمایت از واحدهای تولیدی با محوریت صادرات از سیاست های دولت است و در شهرستان و استان نیز از همین سیاست پیروی می‌شود.

وی اضافه کرد: آستارا با توجه به موقعیت جغرافیایی و مزیت‌های مرزی بودن و برخورداری از راه‌های مختلف دسترسی به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه می تواند کانون صادرات کالاهای تولید داخلی باشد.

وی ادامه داد: هر میزان رونق صادرات بیشتر باشد به همان میزان اثرات آن در سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و اشتغالزایی در منطقه بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: شهرک صنعتی آستارا نیازمند فعال شدن است و شرایط فعلی این شهرک و وضعیت آن برای توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری مناسب نیست و سرمایه های راکد در این مجموعه باید به فرصت های بالفعل تبدیل شوند.

به گفته وی؛ کارخانه هایی چون فولاد باید تلاش کنند تا ضمن تامین نیاز های بازار های داخلی با شناخت از وضعیت نیاز در بازار های کشور های همسایه و همچنین بازار یابی صحیح فرصت های بهتری را برای اقتصاد مجموعه خود و کشور رقم بزنند.

فرماندار آستارا همچنین بر ضرورت تمرکز سرمایه‌گذاران محلی بر روی صنایع تبدیلی در شهرستان تاکید و اظهار داشت: تنها راه افزایش ارزش افزوده کالا و خدمات توجه به صنایع تبدیلی است و باید تلاش شود تا با ایجاد این واحدها در آستارا زمینه های فرآوری بهتر محصول با کیفیت و کمیت مناسب برای بازارهای خارجی و داخلی فراهم شود.

مدیر عامل کارخانه فولاد راستین نیز در این بازدید ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل حضور در این کارخانه مشکلات، فرصت‌ها و برنامه‌های این واحد اقتصادی را تشریح و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این واحد صنعتی شرایط صادرات محصولات به کشورهای همسایه نیز فراهم شده است و صادرات در اولویت فعالیت های این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز