خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد:

آغاز بکار دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان در یزد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۱۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز به کار دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان زاده با اعلام این خبر افزود: امسال در روز ادبیات کودک و نوجوان دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» آغاز به کار کرده و قرار است برنامه های آن در طول سال با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: این طرح با هماهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ها قرار است امسال به صورت کشوری و در تمام شهرها و روستاهایی که مستعد اجرای این طرح هستند، پیاده شود.

وی گفت: در استان یزد ۱۲ شهر و بیش از ۵۰ روستا در این طرح شرکت می کنند و همزمان با آغاز به کار دبیرخانه این باشگاه در استان شعاری نیز با عنوان «یزد شهر جهانی، هزار باشگاه دانایی» در نظر گرفته شده است.

جوادیان زاده افزود: این طرح جامعیت لازم را داشته و در ۵ رده سنی مختلف از پیش از دبستان تا مقطع متوسطه ،تمام قشر کودک و نوجوان را در بر می گیرد. به همین منظور چندین کارگاه آموزش تربیت مربی جهت آشنایی با شیوه نامه جام و همچنین یادگیری اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه مند برگزار شده است.

 وی گفت: در جام باشگاه های کتابخوانی هر باشگاه باید حداقل ۱۲ عضو داشته باشد و با ثبت هزار باشگاه در استان ما ۱۲ هزار کودک و نوجوان را درگیر طرح خواهیم کرد و سعی می کنیم در آینده این کار بصورت وسیع‌تر انجام شده و تعداد بیشتری از دانش آموزان، کودکان و نوجوان را شامل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:در هر شهرستان حداقل ۳ روستا را باید برای اجرای این طرح معرفی کنند. در پایان جام باشگاه‌ها اعضای باشگاه ها می‌توانند در بخش مسابقه این طرح شامل نامه ای به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه نیز شرکت کنند و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در هر بخش ۵ برگزیده خواهیم داشت.

وی گفت: از ویژگی های دیگر این طرح این است که اعضای باشگاه می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف از کتابفروشی های منتخب تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز