خبرگزاری کار ایران

با تلاش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز انجام پذیرفت

تبریز به لیگ شهر‌های تاریخی جهان می پیوندد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۱۱

با تلاش و پیگیری‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز ، شهر تبریز به عضویت لیگ شهر‌های تاریخی جهان می پیوندد.

به گزارش ایلنا، معاونت عمرانی طی یک سال گذشته پس از انجام جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی با رئیس لیگ شهر های تاریخی جهان توانست ظرفیت های تاریخی شهر تبریز را در عرصه بین الملل معرفی کند.

محمدحسین اسحقی در این باره گفت: شهر تبریز باقرار گیری در مسیر جاده ابریشم و نقش مهم تاریخی آن درمبادلات اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و علمی در طول تاریخ و همچنین ثبت جهانی بازار تبریز به عنوان میراث فرهنگی از سوی یونسکو از امتیازات ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: معاونت فنی و عمرانی در راستای وظایف فنی خود در زمینه‌های حفاظت از بافت‌های تاریخی و همچنین مقاوم سازی و بهسازی می تواند با عضویت در این لیگ شهرهای تاریخی جهان  تبریز را به جایگاه خوبی در سطح بین الملل برساند و تعاملات بین المللی را افزایش دهد.

وی همچنین درباره چشم انداز معاونت عمرانی شهرداری تبریز در این راستا گفت: استفاده از ظرفیت های سایر شهر های تاریخی جهان در زمینه های توسعه شهر‌ها پیرامون بافت‌های تاریخی و نحوه حفاظت و بهسازی آنها و استفاده از فناورری های آنها در این حوزه بخشی از افق چشم اندازی شهرداری تبریز در این خصوص است.

جلسه شهرداران شهرهای تاریخی جهان در مهرماه سال جاری در شهر بورسای ترکیه برگزار خواهد شد و شهرداری تبریز به همراه معاونت فنی و عمرانی خود توسط رئیس لیگ شهر های تاریخی جهان به این جلسه دعوت شده اند.

با توجه به قرارگیری در سال ۲۰۱۸ و استفاده از ظرفیت پایتخت گردشگری جهان اسلام, عضویت در این لیگ می تواند تاریخ بلند شهر تبریز را برای جهانیان معرفی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز