خبرگزاری کار ایران

نیکوخصلت عنوان کرد:

تاکید بر مصرف بهینه آب نباید با تهدید همراه باشد/ صرفه‌جویی نیازمند عزم عمومی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۸۲۵

رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز، با بیان اینکه لازم است مسائل زیست محیطی برای مردم شفاف سازی شود، گفت: باید به این نکته توجه داشت که ضرورت مصرف بهینه و صرفه جویی آب نباید با هشدار و تهدید همراه باشد.

به گزارش ایلنا، سعید نیکوخصلت با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی داریم و انسان‌های توسعه یافته ای برای حل این مشکلات نیستیم، اذعان داشت: وقتی می گوئیم بحران دلار وجود دارد، همه برای خرید دلار صف می‌کشند؛ با وجود بالا بودن قیمت خودرو و کمبود بنزین ثبت نام ماشین های جدید در روزهای اول پر می‌شود اما با وجود هشدارهای مکرر در خصوص کاهش منابع آبی، کسی برای صرفه جویی آستین بالا نمی زند!

نیکوخصلت با تاکید بر عمق آسیب های مسائل زیست محیطی گفت: باید فکر کنیم که واقعا قصد داریم تغییر کنیم یا نه؟ آیا اگر یک روز مشخص از طرف ارگان‌ها و تشکل‌های ذیربط به عنوان روز بدون خودرو در شهر اعلام شود که هیچ کس با خودرو تردد نکند به سادگی قابل پیش بینی است که همان روز، پرترافیک ترین روز در شهر خواهد بود.

این عضو شورای شهر تبریز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه دوچرخه سواری در سطح شهر گفت: مطالبات عمومی در این زمینه وجود دارد و تشکل‌های مردمی هم در این خصوص راه افتاده، بطوری که در خیابانها تعداد دوچرخه سواران هر روز بیشتر می شود.

نیکوخصلت در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فضای سبز نیز یادآور شد:طرح جامع فضای سبز تبریز را که تاکنون پرداخت نشده بود راه اندازی کردیم، معاونت شهرسازی شهرداری و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز در این زمینه همکاری می کنند، در زمینه بازچرخانی آب کارهای زیادی انجام گرفته و سیستم اداره ها، تفکرات در حال یکپارچه سازی است.

تاکید بر مصرف بهینه آب نباید با تهدید همراه باشد/ صرفه‌جویی نیازمند عزم عمومی است

وی ادامه داد: اگر بتوانیم فاضلاب و پساب تبریز را تصفیه کنیم، می توانیم آب زرینه رود را به سمت دریاچه ارومیه هدایت کنیم. شورای پنجم این فضا را احیا کرده که بصورت مصمم و پیگرتر به مساله بازچرخانی آب ورود کنیم و معتقدم اگر بتوانیم در این زمینه اقدام موثری انجام دهیم به شهری توانمند و برند دار تبدیل خواهیم شد که نشان می دهد در این شهر افکار توسعه یافته و توانمتند وجود دارد.

سعید نیکوخصلت با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند گفت: این حجم ایاب و ذهاب باید مدیریت شود، در زمینه ذخیره سازی این میزان انرژی و زمان باید با شورای شهرها و کلانشهرهای دیگر کنفرانس ویدیویی برگزار کنیم، هرچه ارتباط ما بیشتر باشد موفقیت ما بالاتر خواهد بود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم تزریق شادی و نشاط در جامعه اذعان داشت: نمی توان در فضایی خفه، گرفته و عبوس برای شهری یک میلیون و 700 هزار نفری تصمیم بگیریم.

نیکوخصلت خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های شورا ورود به مسئله ورزش مدارس است که ردیف بودجه خوبی در نظر گرفته شده و کودکان مستضعف و بی‌بضاعت، با پیش‌بینی پتانسیل 2 هزار نفری توسط شهرداری و با همت شهرداران مناطق حمایت می شوند و این امر در تربیت صحیح نسل بعدی بسیار راه گشا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز