خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط‌زیست شورا تاکید کرد؛

سامان‌دهی پارک بزرگ، با حفظ موقعیت‌های سیفی‌کاری / نقش تعیین‌کننده پروژه دریاچه در توزیع فرصت‌های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۶۰

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر، با اشاره به تاثیرات متنوع پروژه «دریاچه پارک بزرگ تبریز» خاطرنشان کرد: تلطیف شرایط زیست‌محیطی و ایجاد فرصت گردشگری در غرب شهر، از دستاوردهای مهم این پروژه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر سعید نیکوخصلت، در بازدید از پروژه دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز، گفت: پارک بزرگ، از قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعی و گسترده کشور است که متاسفانه سال‌های متمادی، از سازمان‌دهی و تملک منسجمی برخوردار نبوده‌‌است؛ اما در هر حال، خرسندیم که شهرداری تبریز، پس از سال‌ها، رسیدگی به وضعیت این مجموعه را در اولویت قرار داده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به وسعت و ظرفیت‌های متنوع پارک بزرگ تبریز، اظهار داشت: با اجرای اقدامات و برنامه‌های لازم، توسط شهرداری و دستگاه‌های مرتبط، جایگاه ملی این پارک، می‌تواند متحول شود.

 نیکوخصلت، به آبگیری دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز در ماه‌های اخیر، اشاره و تصریح کرد: قابلیت‌های جذاب در پارک بزرگ، می‌تواند به توزیع فرصت‌های گردشگری و ترافیک‌زدایی از مرکز و شرق شهر، کمک کند. 

وی یادآور شد: آبگیری دریاچه، در همین مدت محدود تاثیرات خود را در تلطیف وضعیت آب‌و‌هوا نشان‌ داده و قطعاً با توسعه پارک و ادامه روند آبگیری، تاثیر مضاعف‌تری نیز خواهد داشت.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر،  فرصت‌های اشتغال پارک بزرگ را در کنار ظرفیت‌های گردشگری آن مورد توجه قرار داد و افزود: این پارک زیبا، یکی از معدود مزارع شهری در کشور است که به مرور زمان، در حوزه غربی شهر پدید آمده است؛ از این‌رو، توسعه پارک، قطعاً با حفظ بخش‌های سبزی‌کاری و سیفی‌کاری، همراه خواهد بود و شهرداری نیز با حل موانع قانونی، تدابیر لازم را در این خصوص به کار خواهد بست. 

وی تاکید کردحفظ و ثبت توان سبزی‌کاری محدوده، از اهداف ثابت و محوری پروژه پارک بزرگ است و توسعه و سامان‌دهی پارک، دقیقاً همراستا با اهداف اشتغال محلی است.

نیکوخصلت با اشاره به اهتمام شهرداری در خصوص پروژه‌های زیست‌محیطی، قابل توجه است، اظهار امیدواری کرد، تکمیل طرح‌های مرتبط با پارک بزرگ تبریز، در توزیع متوازن شاخص‌های گردشگری و بهبود وضعیت آب‌و هوایی در محدوده غربی شهر موثر واقع شود. 

دکتر سعید نیکوخصلت، دکتر شهرام دبیری و دکتر فرج قلیزاده، از اعضای کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر، در بازدید از پروژه زیست‌محیطی و گردشگری «دریاچه پارک بزرگ تبریز» در جریان آخرین اقدامات و تلاش‌های شهرداری ، در آبگیری و بسترسازی این دریاچه قرار گرفتند.

در جریان این بازدید،  گزارشی از اقدامات و طرح‌های عملیاتی پروژه پارک بزرگ و دریاچه مصنوعی ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز