خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آذربایجان شرقی برای استقبال از نوروز ۹۷ ؛

الزام 5هزار اصناف تبریزی برای یادگیری زبان انگلیسی / معرفی صنایع دستی و عرضه خوراکی‌های سنتی استان به مسافران

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۸۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اعلام آمادگی تبریز برای استقبال از میهمانان نوروزی، از ارائه آموزش‌های مناسب برای اصناف و مشاغل مرتبط با گردشگری  و استفاده از فرصت‌های موجود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه خبر داد.

 مرتضی آبدار در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: برنامه‌های ستاد سفر نوروز 97 همزمان با تبریز  2018با حضور مسئولان شهرستان‌های مختلف استان در محل استانداری تشکیل شد.

به گفته آبدار شهرداری اقدامات لازم برای نظافت شهر را شروع  کرده و در ورودی شهرها تدارکات برای استقبال از مسافران آماده شده است.

همچنین وی افزود: سازمان میراث فرهنگی با تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی مکاتبه کرده و بازرسی‌های مجدد طی یکماهه گذشته انجام گرفته تا آماده پذیرش مسافران نوروزی باشند. دو ماه است که خانه تکانی موزه ها انجام شده و موزه ها پس از رنگ‌کاری و نظافت از ابتدای سال2018 به صورت کامل آماده پذیرش مسافران هستند.

وی با اشاره به اینکه نوروز سال 97 مصادف با رویداد بین المللی تبریز 2018 است  اظهار کرد: کمی حساسیت‌های نظارتی و اجرایی را بیشتر کردیم تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای باشیم. با توجه به پیش بینی افزایش آمار گردشگران نسبت به سال گذشته، تمهیدات لازم جهت اسکان مسافران نوروزی در قالب هتل ها، مهمانسرا ها و خانه سراها اندیشیده شده و ضمن اهمیت دادن به کیفیت خدمات با هتلدارها و رستوران های شهر مذاکراتی انجام شده تا تخفیف های ویژه ای را برای مهمانان نوروزی در نظر بگیرند.

 آبدار ضمن اشاره به این نکته که میراث فرهنگی صرفا بناهای تاریخی و اشیای موجود در موزه ها نیست گفت : برای مثال می توان به تکم گردانی، اجرای موسیقی زنده عاشیق و سایر آیین‌های سنتی در شهرستانهای مختلف اشاره کرد که در ایام نوروز اجراهایی در سراسر استان خواهیم داشت. البته معرفی وعرضه  صنایع دستی و خوراکیهای خاص سنتی مانند دوشاب اسکو  نیز جزو برنامه های ما است.

دبیر ستاد تبریز 2018 با اشاره به اهمیت تغییر دیدگاه برخورد با گردشگران و نهادینه کردن برخورد حرفه ای شهروندان با مهمانان داخلی و خارجی گفت: با پیگیری‌های کمیته آموزش ستاد تبریز2018 ، شورای مرکزی اصناف و دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری طی قرارداد منعقد شده است.  5000 نفر از اصنافی که با گردشگران در ارتباط هستند نیز در حال  فراگیری گفت  و گوی عمومی زبان بین المللی هستند. از طرفی سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز در حال آموزش زبان بین الملل به رانندگان تاکسی است.

 وی با اشاره به این نکته که تعداد راهنمایان گردشگری استان آذربایجان شرقی سه برابر شده است گفت: همکاری خوبی هم با انجمن حرفه‌ای رستوران داران و  سازمان میراث فرهنگی شروع شده که یکی از آنها  آموزش به رستوران‌داران برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان است. 

وی ضمن قبول ضعف موجود در زمینه تبلیغات و بازاریابی برای رویداد بین المللی تبریز 2018 افزود: مسئولیت تبلیغات در ستاد تبریز 2018 بر عهده شهرداری قرار گرفته است که از طرق مختلف از جمله حضور در نمایشگاه‌های گردشگری، تبلیغات محیطی و مجازی و سایر روش‌های ممکن در حال انجام وظیفه  هستند.

آبدار با اشاره به اینکه متاسفانه  انتظارات از تبریز 2018 بیش از اندازه بالا ست  گفت:  این اشتباه است. با توجه به شرایط موجود باید قبول کرد که کارهای زیرساختی و فرهنگسازی های زیادی باید در راستای تقویت صنعت توریسم انجام گیرد که این رویداد بین المللی صرفا یک فرصت تاریخی است تا نگاه نیمه حرفه‌ای مان به گردشگری را حرفه‌ای تر کنیم. 

وی همچنین با اشاره به پتانسیل بالای صنعت توریسم در اشتغال زایی و ایجاد اقتصاد پویا بیان داشت: به این منظور در حال توسعه بومی گردی هستیم.زیرا  ظرفیت تخت‌ های موجود هتل ها کمتر از حد استاندارد  است که طی یکسال گذشته از 7400تخت به 8100 تخت افزایش یافته که با افتتاح 51 هتلی که مجوز احداث آنها صادر شده است این عدد به 13000 تخت افزایش خواهد یافت تا در این زمینه نیز وضعیت بهتری داشته باشیم. اما همچنان باید در این زمینه کار کنیم. که همه این موارد می‌توانند تاثیر چشم‌گیری در اشتغال جوانان استان داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به این که رویداد تبریز 2018 یک رویداد مردمی است گفت: وظیفه دولت فقط زمینه سازی برای حضور  سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت توریسم است، سرمایه گذاران می‌توانند با شناسایی فرصتهای سرمایه‌گذاری در این حیطه حضور پیدا کنند و از منافع مادی و معنوی آن بهره مند  شوند که قطعا این حضور با استقبال دولت و ملت مهمان‌دوست آذربایجان همراه خواهد شد. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز