خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

کارمزد ثبت‌نام در «سامانه جامع روابط کار» سریعتر اعلام شود/ضعفِ مفرط در سیستم اداری دولت ناامیدکننده‌است

کد خبر : ۶۴۳۱۳۹

علی خدایی با اشاره به تاخیر پیش آمده در آغاز به کار سامانه جامع روابط کارگفت: تشکل‌های کارگری معترض هستند که چرا دولت نمی‌تواند برای راه‌اندازی این سامانه که قضیه ساده‌ای است، به درستی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با راه‌اندازی «سامانه جامع روابط کار» امیدهای فراوانی برای ساماندهی قراردادهای کار و ثبت آنلاین آنها ایجاد شد. قرار بود که از امروز کار این سامانه به صورت رسمی در استان‌های تهران، البرز، اردبیل، قزوین و سمنان آغاز شود اما خبر رسیده که مشکلاتی در مسیر راه‌اندازی آن ایجاد شده است.

قرار بود پس از آغاز به‌ کار این سامانه کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌نام در سامانه به «دفاتر پیشخوان دولت» مراجعه کنند. با این حساب فعلا نیازی به مراجعه حضوری آنها برای ثبت نام در سامانه نیست و باید منتظر بمانند تا نواقص پیش آمده برطرف شود.

«علی خدایی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد از تاخیر پیش آمده در آغاز به کار سامانه جامعه روابطِ کار به ایلنا، گفت: قرار بود که از افراد متقاضی برای ثبت‌نام در سامانه مبالغی به عنوان کارمزد دریافت شود اما تاکنون «سازمان مقرارت و ارتباطات رادیویی» مبلغ کارمزد را تعیین نکرده است؛ البته پیشتر صحبت از کارمزد ۵ هزار تومانی بود. حالا قرار شده که طی یک تا دو روز آینده مبلغ نهایی کارمزد اعلام شود.

این فعال کارگری افزود: تشکل‌های کارگری معترض هستند که چرا دولت نمی‌تواند برای چنین قضیه ساده‌ای به درستی برنامه‌ریزی کند. مشکل پیش آمده صورت خوبی ندارد و به نفع دولت نیست که در همان آغاز به کار یک سامانه که کارکرد مهمی دارد چنین مشکلی پیش بیاید. از این رو باید هرچه سریعتر کارمزد ثبت نام در سامانه جامعه روابط کار اعلام شود.

این عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه این ناهماهنگی نشان از ضعف مفرط سیستم اداری دولت دارد، گفت: این مشکل نهایتا تا هفته آینده برطرف می‌شود اما مشاهده چنین ضعف‌هایی در نظام اداری موجب سرخوردگی شرکای اجتماعی دولت و نامیدی آنها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز