خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

وجود فارغ التحصیلان جویای کار از دغدغه های مهم استان است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۸۴

استاندار مازندران گفت: وجود فارغ التحصیلان جویای کار از دغدغه های مهم استان است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی در جلسه شورای اداری مازندران که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در مازندران باوری تحت عنوان استان برخوردار وجود داشته است،اظهار داشت: این باور سبب شد تا استان به لحاظ منابع اعتباری تا حدودی با مشکل و عقب افتادگی مواجه شود.

وی افزود: به لحاظ حاصلخیز بودن ،کشاورزی محور اصلی استان مازندران بوده است و برای اینکه به غیر از کشاورزی تولیدات دیگر را در سرفصل های خود قرار دهد دچار عقب افتادگی شده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه استان مازندران مقام نخست دانشگاه های علمی و تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است و به لحاظ دارا بودن دانشگاه های غیر انتفاعی بیشترین سهم جمعیت فارغ اتحصیلان را برخوردار است،گفت: وجود فارغ التحصیلان جویای کار از دغدغه های مهم استان است.

وی با بیان اینکه توسعه مردم محور،اقتصاد دانش بنیان برای شکوفایی و استفاده از ظرفیت ها در دستور کار استان قرار گرفته است،افزود: ضمن اینکه همزمان با تقویت زیر ساخت ها پروژه های نیمه تمام نیز داشتیم .

اسلامی ازرونمایی خط هوایی با همکاری بخش خصوصی در استان مازندران خبر داد و اقتصاد دریا محور را از جمله اقدامات استان عنوان کرد و تصریح کرد: با پیگیرهای مجدانه برخی از بندرهای استان از حالت رکود خارج شدند و جابجایی بار بندر امیر آباد نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی اعلام کرد: سال گذشته 500 میلیون تومان تسهیلات از سرفصل های مختلف برای خود اشتغالی ، توسعه تولیدات و ارتقای اقتصاد پرداخت شده است و این روند برای سالجاری نیز ادامه دارد.

اسلامی با بیان اینکه با حضور در شهرکهای صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را احصاء کردیم  و روند بازدید بشورت هفتگی در حوزه ادامه دارد،گفت: این اقدام در جلب سرمایه گذار تاثیر گذار بوده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به حوزه پسماند و تاکید بر تفکیک زباله از مبدا پرداخت و ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا از سیاست های ابلاغی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز