خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

اجرای سه طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۷۸۰

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات استان سه برنامه در اولویت قرار دارد که تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

کیارش بیرانوند در حاشیه نشست‌خبری‌ با خبرنگاران لرستان درباره اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: در راستای اجرای سیاست‌های طرح اقتصاد مقاومتی در بخش شیلات استان سه برنامه در اولویت قرار دارد که شامل واگذاری یکی از مجتمع‌های شیلات استان با استفاده از ماده 27 تا پایان سال‌جاری، تولید هزار تن‌ماهی در قفس و اجرای طرح مزارع و استخرهای هزار تا دو هزار متری پروش ماهی توسط کشاورزان است.

وی با بیان اینکه شیلات کشور در سال 95  تولید یک هزار تن تولید ماهی در قفس برای ما ظرفیت و پیش بینی کرده، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاوتی تاکنون بیش از 500 تن ماهی در قفس آماده شده و بسیار جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده اقتصاد مقاومتی هستیم.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اجرای سه طرح شیلات لرستان در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، افزود: تا پایان سال 95  می بایست یک مجتمع را براساس ماده 27 به سرمایه‌گذار توانمند واگذار کنیم زیرا دولت به تنهایی توانایی مالی کافی برای به پایان رساندن همه پروژه‌ها را ندارد. در این راستا دو طرح چم‌چیت یا دوآب یکی از مجمتع‌های واگذاری خواهد بود.

 بیرانوند با بیان اینکه در حاشیه‌ رودخانه‌هایی هم‌چون کشکان و سیمره و به ویژه مناطق جنوبی لرستان کنار زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان مزارع پرورش ماهی ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: با اجرای این طرح  کشاورزان به طور همزمان می‌توانند هم کشاورزی کند هم  از مزارع پرورش ماهی تولیدات آبزی‌پروری داشته باشد.

بیرانوند تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس هم از دیگر اولویت‌های کاری شیلات لرستان است و سهم لرستان هم از کل سهم 8 هزار تنی کشور مشخص شده و ما با تلاش‌هایی که داشته‌ایم توانسته‌ایم در این زمینه رتبه‌ سوم کشور را کسب کنیم.

وی افزود: لرستان با دارا بودن بین 11 تا 13 میلیارد متر مکعب خروجی آب مستعد آبزی‌پروری است و هم اکنون این استان با 500 مزرعه پرورش ماهی و 13 هزار نیروی شاغل در این بخش بطور میانگین سالانه از قابلیت تولید 22 هزار تن پرورش آبزیان برخوردار است. 

 وی با بیان اینکه در حوزه آبزی‌پروری و در لرستان 13 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال به کار دارند، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار و پرورش ماهی در قفس اولویت ماست و در لرستان سه مجتمع زیرساخت در حوزه پرورش آبزیان تکمیل شده و برنامه این است دو مجتمع دیگر ساخته شود تا در این مجتمع‌ها به ظرفیت 7 هزار تن تولید برسیم

به گزارش ایلنا، مدیریت شیلات لرستان طی دو سال اخیر با فعالیت مستمر توانسته جزو استان‌های برتر در حوزه شیلات کشور باشد.

جذب ردیف اعتباری مستقل و مدیریت مستقل، راه‌اندازی مجدد و جذب اعتبارات ویژه برای دو مجتمع تعطیل شده پرورش ماهی دوآب و چم‌چیت، پرورش گونه‌های جدید از ماهیان از جمله ماهیان آزاد دریای خزر برای اولین بار در لرستان، پرورش ماهی سفید دریای خزر در لرستان، موفقیت در طرح پرروش ماهی کپور و قزل‌آلا، جذب سرمایه‌گذار خارجی، آموزش دو هزار و 600 بهره‌بردار و بازدید میدانی مرتب هم از مزارع برای رفع مشکلات آنها و.. از جمله کارهای دو سال اخیر مدیریت کیارش بیرانوند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز