خبرگزاری کار ایران

میزان مصرف برق ادارات استان مرکزی ارزیابی می شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۸۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از ارزیابی میزان مصرف برق دستگاه های اجرایی به منظور مدیریت مصرف خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک ؛ محمد الله‌داد گفت : از ۱۰ تیرماه تا پایان فصل تابستان ارزیابان شرکت توزیع برق استان مرکزی نحوه مصارف ادارات و بانک ها را رصد می کنند.

وی افزود : گروه ارزیابان در زمان پیک بار (اوج مصرف) ادارات از ساعت ۱۱ تا ۱۵ در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری و بانک ها نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات اقدام و نتایج عملکرد را به استانداری گزارش خواهند داد.

الله‌داد گفت :خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به متفاوت شدن شرایط در سال جاری نسبت به سال گذشته و رشد مصرف برق در همه نقاط کشور تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته شاهد کاهش بارش‌ها در کشور بودیم و همین امر باعث شده که امروز آب پشت سدها به ۵۰ درصد ظرفیت سدها نرسد که نشان از چالش مهم در کشور و حوزه برق دارد.

الله‌داد گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب سدها وکمبود انرژی در تابستان، دولت همه ادارات و دستگاه های اجرایی را ملزم به کاهش حداقل ۲۰درصد از برق مصرفی خود کرده است.

در حال حاضر بین ۵ تا ۷ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور وجود دارد و اگر امسال مدیریت مصرف در این راستا صورت نگیرد، احتمال خاموشی وجود خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز