خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه در دولت ژاپن خبر داد؛

بررسی احتمال سفر «آبه» به ایران در ماه‌های آتی باوجود لغو سفر نیمه جولای

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۳۳

یک منبع ژاپنی با اشاره به لغو برنامه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در نیمه ماه جولای گفت: دولت به تلاش برای بررسی احتمال سفر «شینزو آبه» به ایران با پیگیری نحوه پیشروی روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آتی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «مانیچی ژاپن»، روز گذشته یک منبع نزدیک به دولت ژاپن از تجدیدنظر نخست‌وزیر این کشور در مورد سفر به ایران و لغو این سفر که قرار بود به عنوان یکی از توقف‌های او در تور خاورمیانه و اروپا در نیمه ماه جولای باشد، خبر داد. 

این منبع ژاپنی در ادامه گفت: دولت به تلاش برای بررسی احتمال سفر «شینزو آبه» به ایران با پیگیری نحوه پیشروی روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آتی ادامه می‌دهد. 

به گزارش این خبرگزاری بعد از تغییر برنامه سفر، «آبه» قرار است در عربستان، مصر، بروکسل و پاریس طی هشت روز توقف‌هایی داشته باشد. 

به گزارش ایلنا، درصورتی که «شینزو آبه» به ایران سفر می‌کرد، اولین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ بود.

تاکیو فوکودا نخست‌وزیر وقت ژاپن آخرین نخست وزیری بود که در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶)،  به ایران سفر کرد.

روز گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: «هیچ گفت‌وگو و برنامه‌ای برای سفر نخست وزیر ژاپن به ایران وجود نداشته است که در شرایط کنونی بخواهد لغو شود و خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری‌های ژاپنی از اساس نادرست و کذب محض است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز