خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی:

سرانه صنعت کردستان را به میانگین کشوری نزدیک می کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۸۸

معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى ایران گفت: با همراهی مسئولان استانی بنا داریم فاصله سرانه صنعت کردستان را با میانگین کشوری کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا، صادق نجفى شامگاه سه‌شنبه در بیست و هشتمین نشست شوراى گفت وگوى بخش خصوصى و دولت استان کردستان، با اشاره به اجراى طرح تولید پوشاک در ٢٠ روستاى ٥ استان کشور، بر لزوم توجه به طرح‌هاى سریع و بازار‌دار تاکید کرد. 

وى خواستار مطالعه و شناسایى مزیت‌هاى استان ظرف مدت ٣ ماه شد و همچنین تصویب ١٠ طرح صنایع کوچک و متوسط داراى مزیت استان در کارگروه اشتغال و معرفى آنها به کارگروه کشورى را راهى براى توسعه صنعتى استان عنوان کرد. 

نجفى بر لزوم اجراى آیین نامه هاى مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایى تاکید کرد و افزود: باید با اولویت بندى صحیح تسهیلات را به واحدها ارائه کنیم چون مشکل برخى از این واحدها با تسهیلات اندک مرتفع شده و مى توانند تولید و اشتغال خود را حفظ کنند. 

معاون وزیر صنعت از پرداخت ٤ میلیارد تومان براى احداث شهرک صنعتى سرنجیانه سنندج در آغاز سفر امروز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شهرک‌هاى صنعتى ما تخصصى نیستند و نیازمند تکمیل زیرساخت ها هستند اما در هر صورت براى ایجاد آنها سرمایه گذارى کرده‌ایم و باید از آنها بهره بگیریم و در همین راستا باید واحدهایى را که با ظرفیت کمتر از ظرفیت واقعى خود کار مى کنند تقویت کنیم. 

وى بر لزوم بهره گیرى از ظرفیت معادن استان و فعال و تقویت کردن معادن کوچک تاکید کرد و گفت: نقشه بردارى استان که در حال اجراست کارى لازم و به جاست. 

نجفى با اذعان به اینکه همه اختیارات صنایع کوچک و شهرک هاى صنعتى استان به هیات مدیره استان واگذار شده، افزود: تصمیم در خصوص تعیین قیمت زمین نیز بر عهده هیات مدیره است. 

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌هاى صنعتى ایران در ادامه از توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزى در خصوص اختصاص ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبارات فنى اعتبارى به منظور ارائه تسهیلات با سود ١٠ درصد و کمتر، به صنایع کوچک خبر داد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز