خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای اصلاح وضعیت صندوق‌های بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۹۴

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگی و صندوق های بازنشستگی از جمله مهم ترین مسائل اجتماعی کشور در حال و به خصوص برای آینده هستند که می توان در قالب یک برنامه مشخص از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه کمک گرفت و این مسائل را به صورت کلان حل و فصل کرد.

به گزارش ایلنا، سلمان خدادادی در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیات مدیره و مدیران صندوق، سازمان تامین اجتماعی و هیات رئیسه و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت کشور روز به روز در حال حرکت به سمت سالمندی است و در این شرایط تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری و تبدیل آن با قانون دائمی بسیار مهم و اثرگذار برای حال و آینده کشور است.

خدادادی با اشاره به اینکه دستور جلسه تشکیل این نشست تنها برای بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری است، اضافه کرد: سن و پیر شدن جمعیت ارتباط تنگاتنگی با بازنشستگی دارد و در همه کشورها سن بازنشستگی با توجه به افزایش سن مردم، در حال بالا رفتن است، اما در کشورمان افتخار است که فرد با ۳۰ سال سابقه و با هرسنی بازنشسته می شود.

وی تاکید کرد: وضعیت کنونی در حوزه بازنشستگی و صندوق‌های بازنشستگی باید تغییر کند و به همین دلیل فشار زیادی وجود دارد که این لایحه هرچه سریعتر به تصویب برسد و به همین دلیل کمیسیون اجتماعی تلاش کرد تا این جلسه با حضور مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از نمایندگان کانون‌های بازنشستگی برگزار شود تا ما نظرات مختلف را دریافت و در نهایت تصمیم‌گیری کنیم.

خدادادی با بیان اینکه نگاه مدیریت صندوق بازنشستگی یک نگاه همه جانبه و فراگیر برای عموم بازنشستگان است، تصریح کرد: حضور این تعداد از مدیران صندوق و بازنشستگان نشان از اهمیت این قانون دارد و ما نیز علاقمند به شنیدن همه نظرات و پیشنهادات برای اصلاح این لایحه هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از تعدد صندوق‌های بازنشستگی در کشور اظهار داشت: کجای دنیا ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که در حوزه بازنشستگی و بیمه وارد شود و منابع به این صورت تجریه شده و از بین برود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مدیریت صندوق برای بازنشستگان کشوری، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به فرصت پیش رو، باید اصلاح و تغییرات لازم صورت گیرد. ما در کنار قانون‌گذاری، وظیفه نظارتی خود را نیز به خصوص برای پایداری صندوق‌ها و مدیریت بنگاه‌های اقتصادی انجام می دهیم و با برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد در ماه‌های آینده نشست‌هایی در صندوق‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز