خبرگزاری کار ایران

طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

افکار عمومی باید مستمرا در جریان تراکنش‌های مالی کشور قرار بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۰۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: افکار عمومی باید مستمرا در جریان تراکنش‌های مالی کشور قرار بگیرند زیرا آنان بهترین ناظر و قاضی برای ارزیابی رفتار و عملکرد دولتمردان هستند.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره منتشر شدن لیست شرکت‌ها و نهادهایی که با ارز دولتی واردات خود را انجام می‌دهند، گفت: شرایط به گونه‌ای است که دولت نیاز دارد اعتماد را به جامعه بازگرداند، باید یک مناسبات دوستانه‌تری بین مردم و دولت ایجاد شود، هرگونه شفاف‌سازی می‌تواند این اعتماد را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین صرف‌نظر از عوارضی که می‌تواند داشته باشد که در جای خود باید این نکته مهم را دید، اما به نظرم نفس کار خوب است. باید این رویه دنبال شود تا افکار عمومی مستمرا در جریان تراکنش‌های مالی کشور قرار بگیرند زیرا آنان بهترین ناظر و قاضی برای ارزیابی رفتار و عملکرد دولتمردان هستند. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه انتشار چنین لیستی می‌تواند هم به شفافیت جامعه کمک کند و هم می‌تواند باعث عوارضی شود، عنوان کرد: این امر می‌تواند در مدت کوتاهی ضایعات وارد شده بر اعتماد دولت و مردم را ترمیم کند. البته باید برای عوارض آن هم چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر صنعت و معدن برای انتشار لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی گفت: اعتقاد داریم این دستور رئیس‌جمهور بسیار حکیمانه است، زیرا او کاملا در جریان بوده است که  تخصیص و توزیع ارز عادلانه نبوده است.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: این دستور رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور روی این وزارتخانه حساس است و علت پا فشاری ایشان بر تکفیک این وزارت‌خانه از وزارت بازرگانی هم به دلیل همین حساسیت و عدم رضایت است که متاسفانه مجلسی‌ها همکاری لازم را نکردند.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور از این طریق می‌خواهد پیامی را به مجلس و مردم منتقل کند که آن این است که وزرات صعنت، معدن و تجارت عملکردش از شفایت لازم برخودار نیست؛ شاید خود این شفایت کمک کند یک ساختار اصلاح در مدیریت سایر وزارت‌خانه‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز