خبرگزاری کار ایران

یدالله طاهرنژاد:

پشیمان‌ها از رای به روحانی را غافل می‌دانیم/ معتقدیم کسی بهتر از روحانی نمی‌توانست انتخاب شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۷۴

نائب‌رییس شورای‌مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با تاکید بر اقتصاد سالم با محور خصوصی‌سازی، گفت: اشتغالزایی جوانان با جذب سرمایه و گسترش واحدهای تولیدی میسر است نه تکیه به ذخایر نفت و گاز.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یدالله طاهرنژاد عصر امروز در دومین کنگره سالانه حزب کارگزاران سازندگی استان البرز ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از شکل‌گیری و فعالیت حزب گفت: این حزب در انتخابات ریاست جمهوری توانست با ورود جوانان و با دلگرمی پیروزی‌های خوب، فضای کشور را متحول کند. 

وی با اشاره به انتخابات سال ۹۲ اظهار داشت: پیروزی حسن روحانی هم محصول تلاش و با محور کارگزارانی صورت گرفت که همیشه دنباله رو افکار و اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند و بنا به توسعه ایشان اجماع روی روحانی صورت گرفت و منجر به پیروزی ایشان شد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با عنوان اینکه پیروزی روحانی، افق روشنی را برای فعالیت احزاب در کشور گشود، تصریح کرد: شورای مرکزی سال ۹۳ تقویت و اسناد بالادستی کامل شد و مواضع حزب، طی جلسات تنظیم و در کنگره‌ای اوایل بهمن ۹۴ بعد از ۲۰ سال و یک ماه به تصویب رسید. 

طاهرنژاد با یادآوری اینکه حزب کارگزاران سازندگی حزبی آزادی‌خواه، معتدل، متدین، شهروند محور، توسعه‌گرا، اصلاح‌طلب، عدالت‌ورز و صلح‌طلب است، خاطرنشان کرد: هر یک از این عناوین به تصویب حزب رسیده و امروز چراغ راه اعضای این حزب است. 

وی با بیان اینکه در استان‌های کشور دفا‌تر فعال هستند. استان البرز هم فعالیت خوبی دارد و انتظار داریم از فرهیختگان بیشتری استفاده کرده و حزب کارگزاران سازندگی محور تحولات البرز و کشور باشد، ابراز داشت: کنگره استان البرز سال آینده برگزار می‌شود و به‌دلیل فعالیت انتخاباتی ۹۸ سرنوشت انتخابات برای ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می‌شود بنابراین بسیار مهم است که آمادگی لازم را پیدا کنیم. 

نایب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به فعالیت حزب در حوزه سیاست داخلی بیان کرد: حزب کارگزاران سازندگی قائل به اعتدال و تعامل با همه گرایش‌های سیاسی در قالب ائتلاف اصلاح طلبان کشور، عضو شورای‌عالی اصلاح طلبان کشور، عضو خانه احزاب ایران و جزو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوده و در هر سه تشکل، جایگاه کارگزاران جایگاه برجسته‌ای است. 

طاهرنژاد ادامه داد: انتظارمان از اعضای استان البرز این است که حول سیاست‌های حزب، دولت، منافع و مصالح ملی متحد باشیم. 

وی با اشاره به کسب جایگاه حزب در مجلس یادآور شد: آن‌طور که شایسته حزب است، قادر نیستیم به‌زودی جایگاه خوبی در مجلس به‌دست آوریم لذا چاره‌ای جز ائتلاف کلی ملی نداریم و باید تلاش کرد اگر دوستان از احزاب دیگر سر ناسازگاری داشته و همیار و ایده‌پرداز خوبی نبودند و موضع نادرستی اتخاذ کردند، کارگزاران به نقش میانجیگری خود رفتار کنند تا این جمع همچنان منسجم و متحد بتواند در انتخابات آینده نقش آفرین باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حوزه سیاست خارجی عنوان کرد: معتقد به تعامل با دنیا هستیم. ما معتقدیم در سایه صلح و آرامش و تعامل سازنده با دنیا می‌توانیم اعتماد دنیا را به خودمان جلب کنیم تا بخشی از سرمایه‌های جهان را که برای پیدا کردن بستر مناسب، سرگردان می‌گردند، وارد کشور کنیم و بتوانیم با رونق اقتصادی و شکوفایی اقتصادی فرصت‌های خوب اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم. 

وی افزود: ما نمی‌توانیم با فروش نفت و درآمد حاصل از آن از عهده جمعیت کشور برآییم. در حال حاضر شش میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار داریم و اگر برای هر یک شغل ۱۰۰ میلیون هزینه کنیم، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار نیاز است تا سرمایه برای اشتغال این تعداد جمعیت شود در حالیکه درآمد حاصل از نفت کشور در بهترین حالت حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیارد دلار است. 

نائب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی کشور با انتقاد از سیاست افرادی که برای اشتغال به درآمدهای داخلی، چشم دوختند، گفت: هیچ راهی جز اعتمادسازی در عرصه‌های بین المللی و ایجاد بستر مناسب در داخل کشور و جذب سرمایه از خارج از کشور و دفاع و حمایت از سرمایه‌گذاری موثر و مبدل برای ایجاد اشتغال نداریم و بقیه نسخه‌های پیچیده از ناچاری یا نادانی ناشی می‌شود. 

طاهرنژاد با اشاره به سیاست حزب در حوزه اقتصاد اظهار داشت: ما قائل به ایجاد فرصت برابر برای همه نیروهای مستعد در حوزه‌های اقتصادی هستیم. دولت، نیروهای مسلح و نهادهای غیر دولتی باید خود را از اقتصاد کنار بکشند و اقتصاد را به مردم بسپاریم. خیلی از اختلاس‌ها و اشکالات کشور در حوزه اقتصاد شکل گرفته و این به‌دلیل عدم نظارت و مقررات موثر است و حضور قدرت در عرصه‌های اقتصادی است که نظارت بر آن‌ها غیر ممکن است. زمانی می‌توان به برابری اقتصادی برسیم که نظارت این بخش بیشتر شود و سپردن به دست خصوصی واقعی است. 

وی با اشاره به انتخابات گذشته تصریح کرد: در قالب ائتلاف‌ملی و سراسری اصلاح‌طلبان کشور و به‌صورت مستقل، حزب کارگزاران سازندگی کشور از حسن روحانی حمایت کرد و همچنان معتقدیم وی بهترین گزینه و بهترین انتخاب بوده و هست. ما نه تنها پشیمان نیستیم که پشیمان‌ها را غافل می‌دانیم و منتظریم افراد پشیمانی که تحت تاثیر مخالفان دست به موضع‌گیری‌های جدید می‌زنند، به موضع خود برگردند و بدانند دولتی که تحت فشار رقیب به زحمت کشور را اداره می‌کند، فشار دوباره‌ای بر پیکره دولت وارد کرده است. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: دولت می‌توانست در حوزه‌هایی بهتر عمل کند و حتما مشاوره‌های خود را با دولت مطرح خواهیم کرد ولی این بدان معنا نیست که در فضای مجازی جنجال راه بیاندازیم چراکه معتقدیم کسی بهتر از روحانی نمی‌توانست انتخاب شود. وی تحصیلات‌عالیه و سابقه خدمت به نظام را در کارنامه خود دارد. 

طاهرنژاد با اشاره به موانع دیگر که سرعت دولت را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه در استان البرز، استاندار برای عملیاتی‌کردن اهداف دولت با موانع بسیاری روبرو است. این مشکلات برای دولت چندین برابر شده است. 

نائب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی کشور با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر حضور اعضا در این مراسم که در مدرسه شهید مطهری برگزار می‌شود، تاکید کرد و ابراز داشت: حزب کارگزاران سازندگی و اصلاحات و کل کشور به شدت مدیون تدبیر و اندیشه و تلاش عزیز از دست رفته هستند. 

در پایان جلسه با رای اعضای حاضر حزب کارگزاران سازندگی استان البرز، اعضای هیات‌رئیسه معرفی و انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز