خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر ورامین خبر داد؛

مشکل پرداخت مقرری بیمه بیکاری کارگران «وارنا» رفع شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۶۶

دبیر خانه کارگر شهرستان ورامین از رفع مشکل بیمه بیکاری کارگران بیکار شده صنایع شیر وارنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر مظاهری (دبیر خانه کارگر شهرستان ورامین) گفت: به دنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه شیر وارنا و بلاتکلیفی کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، اخیرا با پیگیری کمیسیون کارگری شهرستان ورامین مشکل مقرری بیمه بیکاری کارگران این کارخانه مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: در نشست اعضای کمیسیون کارگری شهرستان ورامین راه‌های خروج کارخانه شیر وارنا از بحران بررسی شد.

این فعال کارگری افزود: حدود۱۲۰ نفر از کارگران بیکار شده صنایع شیر وارنا از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند  و‌ سپس در صورت مشخص شدن وضعیت کارخانه بازگشت به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگران این کارخانه روز چهارشنبه هفته گذشته برای پیگیری وضعیت بیمه بیکاری و مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زده بودند، در ادامه گفت: کارگران این کارخانه چندین‌ماه مطالبات مزدی طلبکارند‌‌ که در این مورد با شکایت به اداره کار حکم به دریافت مطالبات خود گرفته‌اند. این احکام صادره به دلیل اعلام ورشکستگی کارفرمای کارخانه برای اجرا به محاکم قضایی ارسال شده است.

حدود ۲۰۰ نفراز کارگران صنایع شیر وارنا همزمان با توقفف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای سال جاری به دلیل افزایش مشکلات مالی بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز