خبرگزاری کار ایران

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران:

فعالیت ۶۶۸ تاورکرین در پایتخت/استقرار یک سوم از تاورکرین‌ها در منطقه ۱

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۱۰

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۶۶۸ دستگاه تاورکرین در پایتخت حضور دارد که حدود یک سوم از آن‌ها در منطقه ۱ مستقر است.

به گزارش ایلنا، سیدحمید موسوی (مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران) با اشاره به پراکندگی تاورکرین ها در مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶۸ تاور کرین در تهران موجود است که از این تعداد به ترتیب ۲۱۶ دستگاه در منطقه ۱، ۹۲ دستگاه در منطقه ۳، ۶۷ دستگاه در منطقه ۲۲ و ۶۵ دستگاه در منطقه ۲ مستقر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث تاورکرین‌ها توجه به ایمنی این دستگاه‌ها است، گفت: فعالیت این دستگاه‌ها نیاز به اخذ گواهی‌های مربوط به استاندارد دستگاه و صلاحیت اپراتور را دارد. بنابر آخرین آمارها، در حال حاضر ۳۳۸ دستگاه گواهی صلاحیت اپراتور را دریافت کرده‌اند و ۳۵۳ دستگاه هم از سازمان استاندارد گواهی‌های لازم درباره ایمنی دستگاه را اخذ کردند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، ۳۰۰ دستگاه به دلیل تعلل در اخذ مجوزهای لازم یا نقص در ارائه گواهی‌نامه‌های مورد نیاز از سوی شهرداری تهران اخطاریه دریافت کرده‌اند.

سقوط جرثقیل در تهران از جمله حوادثی است که هر از چندگاه در پایتخت اتفاق می‌افتد. خردادماه سال گذشته سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه منجر به کشته شدن یکی از شهروندان شد. پیش از این نیز در آذرماه سال ۹۴ سقوط یک دستگاه جرثقیل در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) جان دو تن از شهروندان را گرفت و یک ماه قبل از آن هم بزرگراه نیایش شاهد مرگ یکی از شهروندان بر اثر سقوط یک دستگاه تاورکرین بود.

موضوع ایمنی تاورکرین‌های پایتخت ۳ سال پیش پای معاون شهرسازی و معماری وقت شهرداری تهران را به شورای شهر کشید. پژمان پشمچی‌زاده در صد و نود و پنجمین جلسه شورای چهارم شهر تهران از فعالیت ۹۷۸ دستگاه تاوکرین در تهران خبر داد که تنها ۲۱ درصد از آن ها گواهی کیفیت، ۲۷ درصد گواهی صلاحیت اپراتور و ۱۳ درصد تایید مهندس ناظر را اخذ کردند.

براساس قانون نظارت بر ایمنی تاورکرین‌ها با سازمان استاندارد، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و حتی سندیکای پیمانکاران است. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم در ماه‌های اخیر با توجه به مسئولیت خود در زمینه فعالیت تاورکرین‌ها اقدامات مشترکی را با سازمان آتش نشانی برای رصد دستگاه‌ها آغاز کرده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در توضیح این اقدامات گفت: صدور گواهی برای فعالیت دستگاه‌ها برعهده سازمان‌هایی همچون استاندارد است و شهرداری در این میان مسئولیت نظارت و رصد بر فعالیت تاورکرین‌ها و بررسی مجوزها و گواهینامه‌های لازم را دارد.

موسوی با بیان اینکه شهرداری در زمینه مسئولیت خود تاکنون ۳۰۰ دستگاه فاقد مجوز را شناسایی کرده و اخطارهای لازم را صادر کرده است، عنوان کرد: طبق قانون، شهرداری مهلتی را به صاحبان دستگاه‌ها برای اخذ گواهی صلاحیت می‌دهد، اگر در آن بازه زمانی گواهی صادر نشود شهرداری با حکم قضائی فعالیت دستگاه را متوقف می‌کند. با این وجود، تاکنون موردی از توقف دستگاه به دلیل بی‌توجهی نداشتم چرا که صاحبان دستگاه اغلب در بازه زمانی تعیین شده مجوزهای لازم را به شهرداری تهران ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز