خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد ؛

عضویت اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق بازرگانی جوانان بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۷۷

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از عضویت اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق بازرگانی جوانان بین الملل (JCI) خبر داد .

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی تصریح کرد:حضور ایران در مجامع بین المللی می‌تواند ظرفیت های جدیدی برای همکاری های اقتصادی و سیاسی  بوجود آورد و از این رو باید ایجاد و تقویت روابط بین‌المللی در اولویت  فعالیت بخش خصوصی قرار گیرد.

وی از عضویت اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق بازرگانی جوانان بین الملل (JCI) خبر داد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در اجلاس سالانه  JCI امسال حضور پیدا کرد و مراحل عضویت این اتاق در  دست انجام است .

سهل آبادی علاقه مندی شرکت های ژاپنی برای همکاری با ایران را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در سفر اخیر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به ژاپن با آژانس های گردشگری ژاپنی برای همکاری با آژانس های مسافرتی اصفهان رایزنی شد .

وی با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی برای رونمایی از برند شهری اصفهان گفت: برند شهری اصفهان بیش از یکسال است که آماده رونمایی است و برای برگزاری مراسم رونمایی منتظر حضور مقامات ملی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بخش دولتی و خصوصی ایران در مجامع بین المللی حضور کمرنگی دارد و بایستی با برنامه مدون این نقص جبران شود.

مصطفی رناسی نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:تصمیمات اخیر دولت پیامدهایی برای فعالان اقتصادی دارد که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نسبت به این تصمیمات  واکنش نشان می دهد.

قاسم علی جباری دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به شرایط دشوار پیش روی صنایع فلزی بویژه فولاد اظهار داشت:استان اصفهان با تولید 70 درصد فولاد کشور همواره نقش مهمی در تامین صنایع پایین دست فولادی دارد و در شرایط کنونی اقتصادی باید از این واحدها حمایت ویژه ای صورت گیرد.

سیدرسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه خواستار رونمایی برند شهری با حضور فعالان بخش خصوصی  شد و افزود: بخش خصوصی باید به خودش بیش از بخش دولتی احترام بگذارد و به خودباوری برسد.

وی با اشاره به اهمیت اتاق های بازرگانی مشترک و نقش آن در توسعه روابط اقتصادی بین کشورها یادآور شد: اتاق بازرگانی آلمان با 170 اتاق بازرگانی جهان روابط اقتصادی تعریف و سالانه 1300 میلیارد یورو صادرات و 1000 میلیارد یورو واردات برای اقتصاد آلمان ایجاد کرده است .

وی به نقش اتاق های مشترک بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی کشورها پرداخت و تصریح کرد: بسیاری از این روابط اقتصادی بر روابط سیاسی تاثیرگذار است که نمونه آن را در روابط اقتصادی ترکیه با کشورهای اروپایی مشاهده کردیم.

رنجبران تاکید کرد:بخش خصوصی ایران بویژه استان اصفهان بایستی در مجامع بین المللی حضور فعال داشته باشد و جایگاه شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی ارتقا بخشد.

احمد خوروش دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز خواستار بازنگری در سیاست‌های ارزی شد و گفت: عرضه ارز 4200 تومان صادرکنندگان و خرید مواد اولیه و ماشین آلات به قیمت بالای 6 هزار تومان شرایط متعادلی برای تولید و صادرات فراهم نمی کند .

محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به تعداد قابل توجه معلولان در کشور خواستار استفاده از ظرفیت معلولان در بخش خصوصی و دولتی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز