خبرگزاری کار ایران

۵ عارضه بد بر اثر استفاده از رنگ موی شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۴۴

استفاده از رنگ موی شیمیایی طولانی مدت ۵ عارضه بد بر جنس موی سر می گذارد.

به گزارش ایلنا، در این مطلب از رنگ کردن مو و عوارض رنگ مو برایتان میگوییم، تفریح و تنوعی که جذاب است اما آسیب زننده. همه انسان ها زیبایی و تنوع را دوست دارند. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که همیشه به فکر تنوع و تغییر رنگ موهای خود هستید و زیاد پیش می آید که از رنگ های شیمیایی برای موهای خود استفاده کنید. اگر این طور است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با عوارضی که ممکن است رنگ های شیمیایی برای مو و بدن شما ایجاد کنند، بیشتر آشنا شوید. استفاده از مواد شیمیایی برای مو یا بدن بسیار مضر است و گاهی این مضر بودن خطرات و صدمات جبران ناپذیری را با خود به همراه دارد. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد از این مواد کمتر استفاده کنید تا از عوارض آن دور بمانید.

عوارض رنگ مو و رنگهای شیمیایی برای بدن

رنگهای شیمیایی که برای رنگ کردن مو استفاده میکنید میتواند آسیب های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. عوارض رنگ کردن مو و این آسیبها ممکن است همان اول خود را نشان ندهند و اثرات آن بعد از روزها یا هفتهها بروز کند. در ادامه اما از عوارض رنگ مو برایتان میگوییم از چند عارضهای که ممکن است در صورت رنگ کردن مو آن به صورت مکرر، ایجاد شود.

1 - ایجاد حساسیت و تحریک پذیری پوست

رنگهای شیمیایی ممکن است برای شما آلرژی زا باشد و واکنشهای بدی نسبت به آن داشته باشید. واکنشهایی از قبیل خارش و سوزش پوست سر، قرمز شدن پوست سر، تورم پوست سر، ایجاد شوره، تورم و قرمز شدن در اطراف چشم، مژهها و بینی . این واکنشها در اثر مادهای با نام پارا-فنیلین دی آمین (PPD ) ایجاد میشود. بنابراین بهتر است 48 ساعت قبل از استفاده از رنگهای شیمیایی، مقداری از آن را بر روی پوست سر خود امتحان کنید و از ایجاد حساسیت آن بر روی پوست خود آگاه شوید.

2- شکنندگی موها

اگر به طور مکرر از رنگهای شیمیایی استفاده میکنید، موهای شما خشک خواهد شد. زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ باعث از دست رفتن رطوبت مو شده و در نتیجه موها را خشک و شکننده خواهد کرد. موهای شما به مرور زمان درخشندگی خود را از دست میدهد و از زیبایی آن کاسته میشود. در برخی مواقع شاید نیاز به کوتاه کردن موهای خود داشته باشید زیرا آسیب رسیده به آن بسیار جدی خواهد بود.

3- سرطان

پارا-فنیلین دی آمین (PPD ) و رزورسینول مواد شیمیایی هستند که در رنگهای شیمیایی مو وجود دارند. PPD میتواند به سلولهای DNA انسان آسیب برساند و باعث ایجاد سرطان شود. رزورسینول نیز مادهای است که با ایجاد اختلال در غدد درون ریز میتواند باعث مختل کردن تعادل طبیعی هورمونها شده و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. البته نمی توان قطعا این مسئله را تایید کرد. زیرا مقدار PPD استفاده شده در رنگهای شیمیایی مو بسیار کم است و تحقیقات جامعه سرطان آمریکا در این رابطه هنوز ادامه دارد.

4- ضایعه پوستی

راش نوعی ضایعه پوستی است که ممکن است برای افرادی که به رنگهای شیمیایی مو حساسیت دارند، ایجاد شود. این ضایعه معمولا در بخشهایی که از رنگ استفاده شده است، به وجود میآید. پس از مشاهده آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

5- آسم

آرایشگران و افرادی که به طور مکرر و همیشگی با مواد شیمیایی و رنگهای شیمیایی مو سرو کار دارند، در معرض خطر بیماری آسم قرار دارند. ماده PPD موجود در رنگ باعث حساس شدن ریهها و تنگی نفس میشود.

منبع: رکنا

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز