خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد:

اجرایی‌شدن طرح بازآفرینی شهری در سطح استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۶۸

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان طی بازدید از محلات، از اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری در سطح استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت : در حال حاضر پروژه های بازآفرینی شهری با هدف بهبود کیفی زندگی شهروندان در محلات هدف استان آغاز و در حال اجراست .

وی افزود: تالاب عینک یکی از زیبا‌ترین تالاب‌ها و جزو محلات هدف بازآفرینی است و اجرای پیست دوچرخه‌سواری حاشیه تالاب عینک به طول1200 متر در راستای این طرح هاست که با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال آغاز شده است و طی ماه‌های آتی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان طرح بازآفرینی شهری را یکی از  برنامه اساسی دولت برای تامین مسکن، صیانت از جان و سلامت مردم و نوسازی و بازتوانی محلات کهنه و فرسوده عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: طرح بازآفرینی شهری پایدار یکی از راهکارهای بسیار مطلوب برای توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ساماندهی کالبدی-زیرساختی است که از گسترش بافت‌های نابسامان شهری پیشگیری می کند و هدف غایی آن بهبود کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری و جلوگیری از محرومیت‌ها و فقر شهری است که جا دارد از شهرداری رشت و همه دستگاههای خدمات رسان که در اجرای این طرح با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری دارند، تشکر و قدردانی کنیم.

 خاوری تصریح کرد: از زمان شروع طرح باز آفرینی شهری پروژه های بزرگی  در استان به انجام رسیده است که از جمله آن می توان به احیاء بهسازی ونوسازی محور میرزاکوچک خان ، آسفالت محله سلیماندراب رشت وکتابخانه سلیماندراب،کفسازی ،نور پردازی و مبلمان شهری محدوده اطراف خواهر امام رشت نام برد.

لازم به ذکر است احداث پل عابر پیاده منطقه پاسکیاب رشت، احیاء بهسازی و نوسازی محوطه و شوارع محدوده اطراف حرم خواهر امام رضا(ع) وذ مسجد جامع سمیع، اجرای پل عابر پیاده میرزا کوچک خان در منطقه سلیماندراب ،احداث پیست دوچرخه سواری وپیاده راه گردشگری تالاب عینک از جمله پروژه های در حال اجراست که طی ماه‌های آتی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز