خبرگزاری کار ایران

اداره کل اطلاعات استان گیلان اعلام کرد؛

دستگیری برخی مدیران ناسالم در گیلان / بازداشت عنصر فعال فضای مجازی گیلانی که به خارج متواری شده بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۲۶

اداره کل اطلاعات گیلان درگزارش چند صفحهای خود ، به مهم ترین اقدامات این اداره کل در حوزه مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و کمک به ارتقای سلامت اداری پرداخت که یکی از آنها مقابله و دستگیری برخی از مدیران ناسالم ادارات دولتی گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، در بخشی از این گزارش عملکرد آمده است:  یکی از مهم ترین اقدامات اداره کل اطلاعات استان شناسایی تعدادی از عناصر فعال در فضای مجازی است که با متواری شدن به خارج از کشور و ایجاد کانال تلگرامی، با دروغ پردازی و سیاه نمایی، توهین به مسئولان و درج مطالب کذب، سعی در ایجاد آشوب و اغتشاش و موج سواری از نارضایتی های اجتماعی و اقتصادی را داشتند  که یکی از آنها  دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) توسط اداره کل اطلاعات استان به شرح ذیل است:

میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) به عنوان «هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)» نام گذاری شده است. این مناسبت فرخنده باعث شد در خصوص بعضی از اقدامات سربازان آن حضرت، فرزندان راستین امت حزب الله، رهروان جان بر کف خمینی روح الله(ره) و پیروان فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در چند سطر مطالبی ارائه شود.

ایجاد امنیت پایدار در کشور از جمله اهداف و اقدامات وزارت بوده که از نگاه تیزبین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دور نمانده و ایشان در بیانات متعدد به آن اشاره فرمودند...

 یکی از مهم ترین  فعالیت­های این اداره ، اقدام­ های پیش گیرانه اطلاعاتی است که توسط وزارت اطلاعات و اداره کل استان صورت می پذیرد که در زیر  به برخی از آنها اشاره می گردد:

  • برگزاری نشست­ های توجیهی و نمایشگاه­های اطلاعاتی برای اقشار مختلف تأثیرگذار از جمله مدیران، نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان، روحانیان، کارفرمایان، کارگران و… و اطلاع رسانی به آنها در مورد برنامه­ ها و نقشه ­های دشمنان نظام و کشور و لزوم هوشیاری مخاطبان در برابر این نقشه ­ها.
  • شناسائی و مهار زمینه­ های آسیب­ پذیری که امکان به فعلیت رساندن تهدیدات را در عرصه­ های مختلف دارند.
  • مقابله جدی با دشمنان و کسانی که عالمانه و عامدانه با قصد ضربه زدن به منافع ملی فعالیت­ های مجرمانه مرتکب می­ شوند...
اداره کل اطلاعات استان طی یک سال گذشته و با مشارکت عزیزان نیروی انتظامی همچنین  موفق به دستگیری ۹۵ قاچاقچی عمده و کشف بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان شده است.

مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و کمک به ارتقای سلامت اداری

«گسترش اقدامات و فعالیت­های وزارت در مقابله با فساد اقتصادی نظیر: اختلاس، قاچاق کالا، فرار مالیاتی، زمین خواری، پول شویی، سودجویی­های شخصی و… به عنوان یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و مردم از دیگر اقدامات وزارت محسوب می ­شود که رضایت مندی گروه­های کثیری از جامعه و مسئولان را به دنبال داشته ، اقدامات این اداره کل در سال گذشته منجر به جلوگیری از هدر رفت ۴۵۰ میلیارد تومان از اموال بیت المال و برگشت آن شده است.

مواردی از مهمترین اقدامات اداره اطلاعات در این زمینه در سال گذشته عبارتند از:

  • شناسایی و کشف مقدار قابل توجهی کالا و ارز قاچاق در مبادی ورودی به کشور در مرزهای استان.
  • شناسایی و کشف فرار مالیاتی کلان در استان.
  • مقابله با پدیده زمین خواری در نقاط مختلف استان.
  • بازگرداندن مبالغ زیادی از حقوق از دست رفته بانکها در قالب مطالبات معوق با کمک مدیران بانکهای استان و حراست ها.
  • پیشگیری از سؤاستفاده مالی در تعداد اندکی از ادارات استان و کمک به سلامت اداری.
  • همکاری و مساعدت مدیران و مراجع قضایی، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی استان در اقدامات مقابله ای اداره کل اطلاعات استان با مفاسد کلان اقتصادی قابل تقدیر است.
  • مقابله و دستگیری برخی از مدیران نا سالم در ادارات دولتی، سازمان های عمومی و …جهت سالم سازی محیط های اداری از اقدامات سال گذشته بوده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز