خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

در وضعیت کنونی شاهد رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۴۹

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در وضعیت کنونی شاهد رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این نیز مغایر شفافیت است، بنابراین بهتر است پیش از این طرح به شفافیت در سایر قراردادها و قوانین پرداخته شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق بند (ز) به بند ۵ ماده ۶ قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر ارتقای شفافیت صورت های مالی نهادهای عمومی غیردولتی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: از نظر شکلی در مقدمه طرح توجیه و دلایل فوریت مطرح نشده و از سوی دیگر اشاره ای هم به دلایل توجیهی توسط پیشنهاد دهنده طرح نشده است، لذا این موضوع مغایر آیین نامه داخلی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی نیز، طرح یا لوایح باید دارای یک موضوع باشد که درخصوص طرح مذکور این موضوع رعایت نشده است.

سلیمی با بیان اینکه در مقدمه طرح بحث ارتقای شفافیت مطرح شده، افزود: این در حالی است که از شفافیت در سایر قوانین و قراردادها نیز به نحوه چشمگیر استفاده نمی شود. در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقای شفافیت به ثبت حقوق و دستمزد و مزایای مدیران و مقامات در سامانه ای تاکید شده که هنوز این سامانه راه اندازی نشده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از در اختیار قرار دادن قراردادهایی چون توتال یا خرید هواپیما به نمایندگان به دلیل محرمانه بودن خودداری می شود که این نیز خلاف شفافیت است. در وضعیت کنونی شاهد رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این نیز مغایر شفافیت است، بنابراین بهتر است پیش از این طرح به شفافیت در سایر قراردادها و قوانین پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز