خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اختیارات رئیس‌جمهور را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۵۰

نماینده مردم محلات در مجلس اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تحدید مصونیت های رئیس جمهور عنوان کرد که رئیس مجلس در پاسخ این اختیار را به واسطه قوانین دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در اخطاری با استناد به اصل ۱۲۶ و ۳ قانون اساسی گفت: مسئولیت امور اداری و استخدامی با رئیس جمهور است و وی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: از این رو رئیس جمهور باید در خصوص این امور پاسخگو باشد که با این اصلاح در حقیقت اختیارات وی را محدود می کنیم که این نوع قانون نویسی درست نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین این طرح با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی پیرامون رفع تبعیض ناروا مغایرت دارد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار بیان داشت: طبق اصل ۱۲۶ رئیس جمهور مسئولیت امور اداری کشور را مستقیما برعهده دارد که البته در چارچوب قانون است و مجلس قوانین را وضع می کند از این رو رئیس جمهور به واسطه قانون ما مسئولیت ذکر شده در این اصل قانون اساسی را عهده دار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز