خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

رعایت حقوق شهروندی تاکتیک نیست، تکلیف است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۲۶

وزیر دادگستری گفت: رعایت حقوق شهروندی از نظر ما یک تاکتیک نیست بلکه اعتقاد، باور و تکلیف شرعی ما بوده و در معارف دینی ما موج می زند.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا آوائی در گردهمایی سراسری مدیران کل دفاتر مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت خانه ها، معاونت ها و سازمان های مستقل تابعه ریاست جمهوری، در خصوص لزوم رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی و حقوق مردم برای ما یک تاکتیک نیست که بخواهیم از طریق آن مورد اقبال عمومی قرار بگیریم، بلکه اعتقاد، باور و تکلیف شرعی ما است و در معارف دینی ما موج می زند؛ چه حقوق بشری در عالم وجود داشته باشد و چه نداشته باشد و چه مورد رصد کسی یا نهادی قرار بگیریم یا نگیریم، بر اساس معارف دینی و تاریخی، خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی می دانیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه هرچه انسان متعبدتر باشد، حقوق شهروندی را بیشتر مراعات خواهد کرد گفت: در زمان ریاست پیشین قوه قضائیه بخشنامه ای در خصوص حقوق شهروندی صادر شد که بعداً تبدیل به قانون شد و در همین راستا در قوه قضائیه همواره سعی شده که از ظرفیت این موضوع به خوبی بهره برداری شود که در این رابطه تیم مجرب و سطح بالایی نیز تشکیل شد.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی رئیس جمهوری محترم که اخیراً منتشر شد نیز حجت را بر همه تمام کرد و مشخصاً امروز خلاء قانونی در این رابطه وجود ندارد؛ پیش نیاز این امر باور ما است و باید بدانیم که ما ملت بزرگ و نجیبی داریم که باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز