خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آوایی برای تبادل محکومین میان ایران و هند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۷۰

در حاشیه کنفرانس بین المللی عدالت وزیر دادگستری کشورمان با همتای هندی خود دیدار و در رابطه با مسایل مورد علاقه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا آوائی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از ملت و دولت هند بابت میهمان نوازی گرمشان در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به هند، با اشاره به سوابق دیرینه روابط دو کشور پیشنهاد همکاری و معاضدت قضایی را طرح و جهت تبادل محکومین دو طرف اعلام آمادگی کرد.

وزیر دادگستری هند نیز با اشاره به روابط ریشه دار و همکاری طبیعی دو کشور تاکید کرد که ما موضوعات مشترک بسیاری داریم و به دنبال روابط نزدیک و دوستانه با ایران هستیم و در بخش های گوناگونی از جمله مسائل قضایی و همچنین تجاری و اقتصادی می توانیم همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: ما در سیستم قضایی هند اصلاحات خوبی از جمله برابری قضایی انجام داده ایم.

چاد هری ضمن بیان این که هند دومین کشور بزرگ دنیاست و مسلمانان دومین جمعیت بزرگ هند را تشکیل می دهند، تاکید کرد: همکاری‌ها در بخشهای مختلف قضایی می‌تواند گسترش یابد. قانون اساسی هند بندی را به عنوان حقوق شهروندی دارد که زمینه خوبی برای همکاری است. سیستم قضایی در هند فقط برای افراد ثروتمند نیست و تلاش داریم تقاضاهای اقشار غیر ثروتمند را تامین کنیم. همچنین دولت موظف به تامین وکیل برای دفاع از افراد کم درامد است.

وزیر دادگستری هند در این دیدار در مورد رسیدگی به وضعیت زندانیان ایرانی قول مساعدت داد.

وزیر دادگستری کشورمان نیز در ادامه با اشاره به فعال بودن بانوان در جمهوری اسلامی و تصدی پستهای مدیریتی و علمی تاکید کرد: ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم که بر اساس مذهب ما است و این امر در زمان دولت آقای روحانی به صورت جدی پیش می رود.

در این ملاقات سفرای دو کشور در رباط و هیات های همراه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز