خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش به ایلنا خبر داد:

رفع موارد اختلافی بین فرق و مذاهب اسلامی در کتاب‌های درسی

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۹۶

وزیر آموزش و پرورش از رفع موارد اختلافی بین فرق و مذاهب اسلامی در کتاب‌های درسی خبر داد.

سیدمحمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص خروجی "کارگروه ویژه مسائل آموزشی و پرورشی اهل سنت" که به منظور شناسایی و حل مشکلات دانش‌آموزان اهل تسنن در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده‌است، گفت: این کارگروه در حال حاضر به طور مستمر در حال تشکیل است و با ملحق شدن یک نفر از دیگر از صاحبنظران حوزه اهل تسنن و همچنین تعدادی از کارشناسان تکمیل شده و مجموع افراد حاضر در این کارگروه به هفت نفر رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات مدارس و دانش‌آموزان اهل تسنن گفت: بخشی از مشکلات مربوط به کتاب‌های درسی بوده که در حال برطرف کردن آن هستیم و آن مواردی که موجب اختلاف بین مذاهب و فرق اسلامی می‌شود، در حال رفع شدن هستند.

بطحایی با بیان اینکه یک بخشی از مشکلات نیز مربوط به نیروی انسانی بود، گفت: به نظر من باید یک جلسه خاص در این زمینه تشکیل دهیم و در مجموع گزارشی را در زمینه‌های مختلف مثل کتاب درسی، نیروی انسانی و مدارسی که دارای دانش‌آموزان اهل سنت و شیعه هستند، ارائه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به روند سنجش صلاحیت‎های حرفه‌ای مدیران گفت: ما در این زمینه دو برنامه داریم؛ نخست انتخاب و انتصاب مدیران و دوم سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای. درباره بخش اول که مربوط به انتصاب مدیران است؛ هفته آینده آزمونی با عنوان سنجش دانش مدیران جدید برگزار خواهد شد که در رابطه با درخواست و اعلام آمادگی مدیران برای مدیریت مدارس است. پس از آزمون مصاحبه صورت خواهد گرفت و حدود ۳۰۰۶ نفر از بین ۱۰ هزار نفر انتخاب خواهند شد و مدیریت مدارس در مهر ۹۷ از میان این افراد خواهد بود.

وی افزود:‌ برای اولین بار موضوع انتصاب مدیران این زمینه را ایجاد کرده تا همه افرادی که شایستگی دارند، کاندیدا شوند. ما ۳ هزار مدرسه که برای مدیر اعلام نیاز کردند را مطرح کردیم و در ادامه نیز افرادی اعلام آمادگی برای مدیریت مدارس کرده‌اند.

ابطحی در خصوص سنجش صلاحیت‎های حرفه‌ای مدیران گفت: در حال حاضر در تهران و شهرستان‌های اطراف آن و همچنین در البرز به صورت آزمایشی این سنجش را اجرا می‌کنیم و برای مهرماه با استفاده از نتایج اجرای آزمایشی، این سنجش را برای کل استان‌ها و مدیران اعمال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز