خبرگزاری کار ایران

عاطفه تهرانی «گزارش وضع هوا» را روی صحنه می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۳۳

نمایش «گزارش وضع هوا» به طراحی و کارگردانی عاطفه تهرانی تابستان امسال به صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، عاطفه تهرانی طراح حرکت و کارگردان تئاتر قصد دارد تابستان امسال نمایش «گزارش وضع هوا» را با حضور هنرجویانش به صحنه ببرد.

تهرانی که کار خود را از سال ۱۳۷۵ در مقام بازیگر با گروه نرگس سیاه به سرپرستی حامد محمدطاهری آغاز کرد بعد از منحل شدن این گروه اقدام به تاسیس گروه تئاتر «بخوان» کرد و این روزهای مانده تا تابستان مشغول تمرین و آماده سازی اجرایی به همراه گروهش است‌.

تهرانی درباره شیوه کاری گروهش بیان کرد: با به‌کارگیری تکنیک‌های بدن می‌توان کلماتی را فریاد زد که نمی‌توان بیانشان کرد. تئاترِ حرکت پدیده‌ای عجیب، خارق‌العاده و خاص است که ریشه در جنبش و تکاپو دارد؛ جنبش و حرکتی که از زندگی خصوصی و شخصی انسان‌ها می‌آید. وقتی کاری در تئاتر حرکت آغاز می‌شود مهم این است که از زندگی روزمره و حال و روز امروزی آدم‌های جامعه باشد. حرکت از کلمات بسیار حقیقی‌تر است.

وی افزود: سعی می‌کنم در کارهایم تماشاگر عام را نیز جذب و نگاه‌شان را با این سبک آشنا کنم. تلاشم این است که مخاطبانم از تمام اقشار باشند و کار ما را درک کنند البته این به آن معنا نیست که کار فدای درک مخاطب شود.

تهرانی درباره کار با هنرجویانش توضیح داد: تئاتر فیزیکال تکنیک است و هنرجویانم طی دوره‌هایی که گذرانده‌اند با این تکنیک‌ها آشنا شده‌اند. هرچند کار با هنرجو مشکلاتی دارد اما در  این سبک از تئاتر نمی‌توانم از بازیگر حرفه‌ای استفاده کنم چراکه آنها از تکنیک‌ها اطلاعی ندارند و فقط باید از دانشجوهای خودم که در حال یادگیری تکنیک هستند، استفاده کنم اما در اینجا دچار ۲ مشکل می‌شویم؛ یک اینکه وقت زیادی باید برای آموزش دانشجو صرف کنیم تا بتوانیم کاری را با آنها اجرا کنیم و دوم اینکه هنرجویان را باید حرفه‌ای کنیم و تعداد کمی از آنها دارای اخلاق و تکنیک حرفه‌ای به طور همزمان می‌شود.

این کارگردان در پایان درباره اینکه فاکتورهای پیش نیاز برای انتخاب هنرجویان در تئاتر حرکت چیست، گفت: در دانشجویان من افراد مختلفی از قد بلند یا کوتاه قد یا لاغر و پُر هستند اما تنها چیزی که در هنرجویان مهم است این است که چقدر می‌توانند تکنیک را بفهمند و تمرین‌های مرتب داشته باشند و اینکه چقدر وقت برای این کار می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز