خبرگزاری کار ایران

نیوشا بریمانی، نوازنده کمانچه تایید کرد؛

دفتر موسیقی اجازه بازخوانی آثار پاپ قدیمی را به هیچ گروهی نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۰۷

نیوشا بریمانی می‌گوید: دفتر موسیقی دیگر اجازه بازخوانی آثار پاپ قدیمی را به هیچ گروهی نمی‌دهد و نمی‌دانم چرا باید با منع بازخوانی آثار قدیمی، مشکلی بر مشکلات زنان خواننده که تولید قطعه جدید به هیچ عنوان برایشان به‌صرفه نیست، افزود؟!

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیوشا بریمانی، نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی نوشه در پاسخ به این سوال که آیا اینکه دفتر موسیقی اعلام کرده است دیگر برای بازخوانی قطعات قدیمی مجوزی صادر نمی‌کند صحت دارد یا خیر گفت: طبق آخرین جلسه‌ای که حدودا دو هفته پیش با آقای علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی داشتیم؛ متوجه شدم این قانون را نهایی کرده‌اند و دیگر اجازه بازخوانی قطعات قدیمی را صادر نمی‌کنند.

سرپرست گروه نوشه که قرار است 12 مرداد همراه با بهاره میرزاآقا (ناموسی) به عنوان خواننده، در تالار وحدت روی صحنه برود ادامه داد: ما حدود یک ماه و نیم بود که شعرهای مورد نظرمان را برای اجرا در کنسرت 12 مرداد جهت دریافت مجوز بر روی سامانه شورای شعر دفتر موسیقی گذاشته بودیم که به ما اعلام شد دفتر موسیقی دیگر اجازه بازخوانی آثار پاپ قدیمی را به هیچ گروهی نمی‌دهد. تقریبا تمام قطعاتی که گروه ما قصد اجرایش را داشت، پاپ قدیمی بود و در نتیجه درخواست‌مان را پس گرفتیم و کنسرت‌مان را در قالب اجرای قطعاتی که قبل‌تر اجرا ‌کرده‌ایم پیش می‌بریم.  

بریمانی که تصویرش در حال نواختن کمانچه در کنار احسان کرمی در تیتراژ سریال نوروزی «هیات مدیره» در نوروز 97 بسیار دیده شد، افزود: هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته شده است به ما داده نشد. این قانون کار گروه‌های موسیقی بانوان را بسیار سخت خواهد کرد. وقتی خوانندگان زن نمی‌توانند به هیچ طریقی صدایشان را به گوش مخاطبانشان برسانند، الا در اجرای زنده، به چه امیدی باید قطعه جدید تولید کنند؟! قطعه جدید را برای چه کسی بسازند؛ وقتی نه کسی می‌تواند شعرش را بشنود، نه آهنگسازی‌اش را، نه صدای خواننده‌اش  را؟! این قانون بانوان خواننده را زمین خواهد زد. من هم به عنوان یکی از اهالی موسیقی دوست دارم قطعه جدید تولید شود ولی مشکل اینجاست که آن قطعه جدید را چطور باید به گوش شنونده رساند؟! وقتی طبق قانون خواننده زن اجازه انتشار صدایش را در فضای عمومی ندارد کار جدیدی که تولید می‌کند چگونه باید شنیده شود؟! و وقتی هنوز این مشکل حل نشده است چرا با منع بازخوانی آثار قدیمی، مشکلی بر مشکلات زنان خواننده می‌افزایند؟!

پیش از این بهاره میرزاآقا، سرپرست گروه موسیقی بهارآفرین و خواننده گروه نوشه در کنسرت 12 مرداد ضمن اعلام این خبر، از اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دفتر موسیقی برای خانه‌نشین کردن تدریجی خوانندگان زن گفته بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز