خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبرداد:

اجرای سنگ فرش راه دسترسی به منطقه «شهریری» مشگین شهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۱۵

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای سنگ فرش راه دسترسی به منطقه باستانی شهریری مشکین شهر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: از خروجی روستای پیرازمیان تا آثار سنگی محوطه باستانی اجرای سنگ فرش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در فاز نخست سنگ فرش به طول 400 متر و در فاز دوم به طول 500 متر اجرا می شود تا دسترسی مسافران و گردشگران به آثار سنگی تسهیل شده و زیبایی بصری مسیر دسترسی بهبود یابد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در فاز نخست 200 میلیون تومان اعتبار و در فاز دوم 300 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است.

به گفته فلاحی این پروژه توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می شود و در پی عقد قرارداد با پیمانکار، کارگاه اجرای پروژه در حال تجهیز است.

وی ساماندهی محوطه باستانی شهریری را یکی از اولویت های اداره کل دانست و تاکید کرد: موضوع پوشش سنگ افراشته ها نیز در دست بررسی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: این محوطه تاریخی ویژگی و قابلیت ثبت جهانی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز