خبرگزاری کار ایران

ویتامین‌هایی که برای رشد موهایتان لازم است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۷۴۹

بسیاری از افراد از رشد کم موهای خود رنج می برند، اما با مصرف برخی موادغذایی یا مکمل ها می توان به افزایش رشد مو کمک کرد.

به گزارش ایلنا، رشد مو و زیبایی و سلامت آن برای همه افراد حائز اهمیت است، اما در این میان برخی از ریزش مو یا رشد کم آن رنج می برند و پس از امتحان روش های مختلف همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

عوامل بسیاری در ریزش مو یا رشد آن تاثیرگذار است که از جمله آن می توان به سن، ژنتیک و اختلالات هورمون اشاره کرد اما یکی از نکات حائز اهمیت در رشد مو مصرف ریز مغذیها و موادغذایی مفید است،باید موادغذایی را در برنامه روزانه خود قرار داد که  ویتامین های مو را تامین کند.

از جمله ویتامین های مورد نیاز مو می توان به  A، D، E، K، C و گروه B کمپلکس مانند بیوتین  که به نام ویتامین B7 و کوآنزیم R شناخته می‌شوند و نیاسین (ویتامین B3)  اشاره کرد، افزون بر این ها برای رشد مو بدن نیاز به آهن، منیزیم، و روی دارد، در صورت مصرف این ویتامین ها و موادمعدنی موهای زیبا و شاداب خواهید داشت.

ویتامینی ضد ریزش مو

همه سلول های بدن برای رشد به ویتامین A احتیاج دارند، مو عضوی از بدن است که  سریع ترین رشد را دارد، ویتامین A به بدن برای تولید ماده روغنی به نام سبوم که مرطوب کننده پوست سر است،کمک بسیاری میکند، به همین دلیل رژیم های غذایی فاقد ویتامین A منجر به آسیب به بدن و ریزش مو میشوند، البته باید توجه داشت که مصرف زیاد ویتامین A خطر مسمومیت را به دنبال دارد و خود موجب ریزش مو می شود.

این ویتامین مفید برای بدن و رشد موها را میتوان در سیب زمینی شیرین، کلم پیچ، هویج، اسفناج  و کدو تنبل  که حاوی  بتا کاروتن تبدیل شونده به  ویتامین A هستند و موادغذایی مانند شیر، تخم مرغ و ماست و روغن ماهی به وفور وجود دارد.

این ویتامین را بخورید، تا رشد موهایتان زیاد شود

همه محققان و متخصصان پوست و زیبایی اذعان دارند که  ویتامین B یا بیوتین بهترین و موثرترین ویتامین در رشد و زیبایی مو محسوب می‌شود و کمبود آن در بدن عامل ریزش مو می تواند باشد، افرادی که کمبود ویتامین B دارند رشد موهایشان با مصرف این ویتامین چند برابر می شود.

ویتامین های گروه B در موادغذایی از جمله گوشت، غلات سبوس دار، ماهی، غذاهای دریایی، بادام، و  سبزیجات برگ سبز تیره وجود دارد.

ویتامینی ضد پیری مو

رادیکال های آزاد مانع رشد مو و پیر شدن آن می شوند، اما به کمک ویتامین C که آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود، می توان موها را در برابر رادیکالهای آزاد محافظت کرد، افزون بر این بدن برای ساخت کلاژن که بخش اصلی مو را تشکیل می دهد نیاز به  ویتامین C دارد، همچنین این ویتامین به جذب آهن که تاثیر به سزایی در رشد مو دارد کمک چشمگیری می کند،

ویتامین C به وفور در مرکبات، توت فرنگی، گواو  و فلفل یافت می شود.

ویتامین E رشد موها را چندبرابر می کند

ویتامین E به دلیل آنکه گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد، در سلامت و رشد موها تاثیر به سزایی دارد، همچنین این ویتامین  با تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد موها را چند برابر می کند،

این ویتامین در موادغذایی چون آووکادو، آفتابگردان، بادام و اسفناج به وفور یافت می شود.

مقدار مصرف مکمل ویتامین E : ابتدا روزانه یک مکمل ویتامین  400  (IU) مصرف کنید و سپس میزان آن را به روزانه  800 تا 1000 (IU) افزایش دهید.

کمبود ویتامین D عامل ریزش مو

کمبود  ویتامین D با آلوپسی (اصطلاحی در ریزش مو) ارتباط دارد، همچنین مطالعات نشان می دهد که این ویتامین می تواند در ایجاد فولیکول های مو تاثیرگذار باشد.

ویتامین D در موادغذایی چون تخم‌مرغ، قارچ، شیر غنی شده و سالمون به وفور یافت می شود همچنین نور خورشید منبع این ویتامین محسوب می شود.

این ماده معدنی رشد موهایتان را چند برابر میکند

روی نقش مهمی در ترمیم بافت و رشد مو بازی می کند  و یکی از علل اصلی ریزش مو محسوب می شود که با مصرف مکمل آن میتوان از ریزش موها جلوگیری کرد.

آهن بخورید تا رشد موهایتان زیاد شود

آهن نقش کلیدی در حمل اکسیژن در سلولهای خونی دارد و یک ماده معدنی مهم در رشد موها محسوب میشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز