خبرگزاری کار ایران

وزیرنیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

با پدیده خشک‌سالی مواجه نیستیم/ باید خود را با کم‌آبی سازگار کنیم/ واردات آب نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۴۸

وزیر نیرو با بیان اینکه خشک‌سالی یک پدیده موقتی است و باید با آن مقابله کرد اما کم آبی یک پدیده مستمر است که باید با آن زندگی کرد و سازگار بود،گفت:تا این لحظه واردات آب نداشته‌ایم.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که باتوجه به مشکل کم‌آبی و برای جلوگیری از کاهش محصولات کشاورزی، آیا وزارت نیرو با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ گفت: بله، در کار گروه ملی که تشکیل شده است چهار وزارت‌خانه نیرو،‌ صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و کشور به همراه دو معاونت حفاظت محیط زیست و برنامه بودجه حضور دارند که کار اصلی‌شان سازگاری با کم آبی است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: زمانی که اولویت ما تأمین آب شرب است و آب کم است طبیعتا از بخش کشاورزی کسر خواهد شد،‌ که در این بخش ابتدا سعی می‌شود باغات حفظ و آب مورد نیازشان تأمین شود و در بخش زراعت نیز سعی خواهد شد با ملاحضاتی که در مورد تأمین معیشت کشاورزان است محدودیت به بخش زراعت منتقل شود.

وی تاکید کرد: اصل امیدواری این است که با فضای همکاری که فراهم هست کم کم بپذیریم که ما پدیده خشک‌سالی نداریم بلکه کم آبی است.

اردکانیان تشریح کرد: خشک‌سالی یک پدیده موقتی است و باید با آن مقابله کرد اما کم آبی یک پدیده مستمر است که باید با آن زندگی کرد و سازگار بود.

وی ادامه داد: در بحث کم آبی باید بپذیریم که ما نباید در برخی از مناطق محصولات پر آب بر داشته باشیم،  ما باید نوع کشت را عوض کنیم  و روش آبیاری را تغییر دهیم.

اردکانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا امسال واردات آب داشته‌ایم؟ گفت: تا این لحظه واردات آب نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز