خبرگزاری کار ایران

یوکیا آمانو:

آژانس، آماده راستی‌آزمایی خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۴۰

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به بیانیه مشترک رهبران کره‌شمالی و آمریکا، اعلام کرد که آژانس آماده بررسی و راستی‌آزمایی برنامه‌های اتمی کره‌شمالی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «یوکیا آمانو» مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که بازرسان آژانس آماده سفر به کره‌شمالی برای راستی‌‌آزمایی برنامه‌های اتمی این کشور هستند.

آمانو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نزدیک مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده بین دو کشور (آمریکا و کره‌شمالی) که قرار است برای اجرای نتایج نشست سنگاپور برگزار شود را دنبال خواهد کرد».

وی خاطرنشان کرد که این سازمان همچنین آماده اقدام به هرگونه عملیات بازرسی مورد درخواست کشورهای ذی‌ربط است.

طبق این گزارش، دیدار تاریخی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، بامداد امروز در سنگاپور به امضای یک توافقنامه ختم شد. بر اساس این توافقنامه، طرفین تعهد می‌کنند که به سمت خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه‌جزیره کره حرکت کنند و در عین حال آمریکا متعهد می‌شود به کره‌شمالی ضمانت‌های امنیتی بدهد.

ترامپ گفته است که انتظار می‌رود روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره «خیلی خیلی سریع» آغاز شود 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز