خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور آمریکا:

ترامپ احتمالا از دیدار با کیم منصرف شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۷۵

معاون رئیس‌جمهور آمریکا احتمال داد که رئیس‌جمهوری این کشور از دیدار با رهبر کره‌شمالی صرف‌نظر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت که کره‌شمالی نباید تلاش کند با دادن وعده‌هایی که خواهان عملی کردن آنها نیست، از آمریکا امتیازاتی بگیرد.

پنس، روز گذشته در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز»، افزود «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی با این تصور که می‌تواند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را فریب دهد، دچار اشتباه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا از دیدار برنامه‌ریزی‌شده خود با کیم جونگ‌اون در سنگاپور منصرف شود، گفت: «شکی در این امر نیست.»

کره‌شمالی، هفته گذشته در اعتراض به برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، نشست مقام‌های عالی‌رتبه سئول و پیونگ‌یانگ برای گفت‌وگو بر سر موضوع‌های نظامی را لغو و اعلام کرد که چنانچه اقدام‌های تحریک‌آمیز کنونی ادامه یابد، ممکن است برنامه دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون در ماه آینده میلادی نیز لغو شود.

لغو احتمالی نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور، یعنی اولین نشستی که قرار بود میان رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی برگزار شود، می‌تواند شکست بزرگی برای دونالد ترامپ محسوب شود که خود را در آستانه دستیابی به بزرگ‌ترین موفقیت سیاسی دوران ریاست‌جمهوری‌اش می‌دانست.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز