خبرگزاری کار ایران

سردرگمی کاخ‌سفید درباره دیدار ترامپ و رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۰۷

کاخ‌سفید اعلام کرده است دیداری میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی شکل نخواهد گرفت مگر پیونگ‌یانگ ابتدا گامی جدی در جهت غیر هسته‌ای شدن بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روز پنجشنبه اعلام شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار دعوت کرده است. این خبر واکنش‌های گسترده بین‌المللی داشته است.

در همین زمینه، دونالد ترامپ جمعه در توییتر خود نوشت: «روند توافق با کره‌شمالی خیلی زیاد در حال انجام است و خواهد بود، در صورت انجام چنین توافقی، یک (توافق) بسیار خوب برای جهان خواهد بود. زمان و مکان تعیین خواهد شد.»

کاخ سفید در روز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ در صورتی با کیم جونگ اون، ملاقات خواهد کرد که پیونگ‌یانگ اقدامات عینی و ملموس انجام دهد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفته است: «رئیس‌جمهوری بدون مشاهده گام های عینی و اقدامات جدی از سوی کره‌شمالی این ملاقات را انجام نخواهد داد.»

سخنگوی کاخ سفید به طور مشخص نگفته است که کره‌شمالی باید چه اقداماتی را باید انجام دهد، اما مقام‌های کاخ سفید بعدا گفته‌اند اظهارات سندرز به مثابه تعیین پیش شرط برای دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی نیست.

طبق این گزارش، آمریکا همواره خواهان مذاکره برای غیر هسته‌ای کردن کره‌شمالی بوده است.

این در حالی است به دنبال اعلام دعوت رهبر کره‌شمالی از رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار، خوش‌بینی‌ها به حل مناقشه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی افزایش یافته است.

سندرز روز جمعه با اشاره به رویکرده تازه پیونگ‌یانگ، تاکید کرده است که حداکثر فشار علیه کره‌شمالی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است، رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت رهبر کره شمالی را بر این مبنا پذیرفت که گام‌هایی قطعی و قابل راستی‌آزمایی در جهت غیر هسته‌ای شدن برداشته شود.

در همین زمینه، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که آمریکا «هیچ امتیازی» به کره‌شمالی نداده است.

وی تصریح کرده است که آمریکا «به طور پیوسته فشار» بر کره‌شمالی را افزایش داده است.

با وجود این، تحلیل‌گران می‌گویند پیونگ‌یانگ برنامه هسته‌ای و موشکی خود را فعلا متوقف کرده و تا زمان برگزاری این دیدار به احتمال بسیار زیاد سراغ آن نخواهد رفت اما اگر کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور به اهداف مورد نظرش نرسد، احتمال آن که نظیر گذشته، دوباره چنین آزمایش‌هایی را از سر بگیرد بسیار زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز