خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران؛

دانش‌آموزان به شدت نیازمند فعالیت‌های ورزشی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۴۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان امروز که نسل آینده هستند به شدت نیازمند این نوع فعالیت های ورزشی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقا فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر در جمع خبرنگاران در پاسخ به شرایط تربیت بدنی دانش‌آموزان پسر گفت: همانطور که اشاره شد و در جلسه هم شاهد بودیم انجام فعالیت ورزشی و تحرکات بدنی برای پسرها از حیث محیط‎هایی که ما در شهرها و مدارس داریم یک مقدار آزادتر و شرایط نیز برای آن‌ها مناسب‌تر است تا دانش آموزان دختر.

وی ادامه داد: از سال‌ها پیش طرح محرم سازی فضاهای آموزشی در دستور کار بود. یعنی مدارس به گونه ای پوشیده واستتار شود که دختر خانم‌ها در مدراس بتوانند قدری آزادانه‌تر به ورزش و تحرکات بدنی بپردازنند. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش برج‌های چند مرتبه به ویژه در شهرهای بزرگ که برخی از آن‌ها نیز مشرف به مدارس هستند، قدری از فعالیت‌های تربیت بدنی ما را تحت شعاع قرار داده است.

بطحایی افزود: من به طرحی که امروز آغاز شد خیلی امیدوارم. با توجه به این طرح آموزگاران پایه دوره ابتدایی در مدارس دخترانه تحت آموزش‌های مقدماتی تربیت بدنی قرار می‌گیرند و به موازاتش با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها کسانی که فضاهای ورزشی وتربیت بدنی را در اختیار دارند باید دانش آموزان دختر را در اولویت قرار دهند. معمولا سالن‌های ورزشی صبح‌ها تعطیل هستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند از این رو با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد می‌شود امید است بتوانیم از این فضاها استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش با محدودیت‌های بسیاری در این زمینه مواجه است، طرف دیگر دانش‌آموزان امروز که نسل آینده هستند به شدت نیازمند این نوع فعالیت های ورزشی هستند.

بطحایی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه این طرح در خصوص کمبود معلم خلل ایجاد نمی‌کند؟ گفت:  این طرح در کوتاه مدت کمبود معلم ورزش را جبران می‌کند.  آموزگاران پایه با مهارت‌های تربیت بدنی در طی 40 ساعتی که برایشان پیش‌بینی شده آشنا خواهند شد تا بتوانند قبل از اعزام متخصص تربیت بدنی به مدارس با دانش آموزان به صورت اصولی کار کنند. ناگفته نماند حدود 180 هزار نفر تحت آموزش این طرح قرار می‌گیرند و از مهر 97 به اجرا می‎رسد.

وی در ادامه با اشاره به این که تاکنون چه اقداماتی برای استعدادیابی و آماده سازی دانش آموزان برای رقابت‌های المپیادها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: یکی از برنامه های در دستور کار وزارت آموزش و پرورش استعدادیابی در همه زمینه‌های استعداد شش گانه دانش آموزان است. ما تا به امروز بر اساس طرح‌هایی مانند "شهاب" یا مدارس استعداد درخشان صرفا بر استعداد های علمی دانش آموزان تکیه کردیم. بر اساس برنامه‌ای که الان در دست تهیه است این طرح نیز از مهرماه به تدریج آغاز خواهد شد، در واقع مثل طرح "شهاب" را در سایر زمینه‌های هنری و ورزشی، استعدادهای ادبی دانش آموزان و.. را به تدریج توسعه خواهیم داد تا بتوانیم بر اساس سندتحول همه ساحت‌های تربیت را تحت پوشش قرار دهیم. تا دانش آموزانی که در سایر زمینه‌ها دارای استعدادهای خاص هستند شناسایی شوند و بعد از شناسایی استعدادشان مورد پرورش قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز