خبرگزاری کار ایران

از امروز تا ۲۸ تیرماه؛

پرداخت سپرده‌های مؤسسات غیرمجاز تا یک میلیارد تومان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۰۴۵

پرداخت سپرده‌های موسسات غیرمجاز تا یک میلیارد تومان از امروز آغاز شد و طبق برنامه زمان‌بندی تا ۲۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا؛ براساس مصوبه سران سه قوه بازپرداخت سپرده‌های تا سقف ۱۰ میلیارد ریال سپرده‌گذاران تعاونی‌های اعتباری منحله ثامن‌الحجج، فرشتگان، وحدت، افضل توس و تشکیلات البرز ایرانیان از امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در شعب منتخب بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل آغاز می‌شود.

این در حالی است که سپرده‌گذاران هر یک از این موسسات یاد شده پیش از این ازطریق اختصاص خط اعتباری بانک مرکزی با توجه به دارایی‌های شناسایی شده بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده بودند و با اعلام مسئولان تاکنون بیش از ۹۸ درصد از سپرده گذاران تسویه حساب شده‌اند.

اکنون در فرآیند جدید افرادی که تا سقف یک میلیارد تومان مطالبه دارند تسویه حساب می‌شوند و سپرده‌گذارانی که بیش از یک میلیارد تومان سپرده دارند نیز می‌توانند تا مبلغ یک میلیارد تومان را دریافت کنند.

پیش از این بر اساس توافق با بانک مرکزی، موسسه اعتباری ملل مسئول تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی وحدت انتخاب شده بود که تاکنون تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به این افراد پرداخت کرده است. همچنین بانک‌ آینده به عنوان مسئول تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه افضل توس و بانک تجارت به عنوان مسئول تعیین تکلیف تشکیلات البرز ایرانیان تاکنون مطالبات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را تسویه کرده‌اند.

سپرده‌گذاران موسسه فرشتگان نیز توانسته‌اند از طریق موسسه کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات خود را دریافت کنند و بیشترین میزان پرداختی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج بوده که توسط بانک پارسیان انجام شده است.

حال این امکان دوباره برای سپرده‌گذاران این پنج موسسه فراهم شده تا در صورتی که پیش از این مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، نسبت به دریافت این مطالبات اقدام کنند.

بر این اساس سپرده گذارانی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سپرده دارند از امروز ۲۱ خرداد تا ۲۴ خرداد فرصت دارند به شعب بانک‌های عامل مراجعه و تسویه حساب کنند.

همچنین صاحبان سپرده‌های بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از ۲۹ خرداد تا ۲ تیر، سپرده‌های بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در ۶ تیر، سپرده‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۰ تیر، سپرده های ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در ۱۳ تیر، سپرده‌های ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در ۱۹ تیر، سپرده‌های ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان در ۲۴ تیر و سپرده‌های بیش از یک میلیارد تومان در ۲۷ و ۲۸ تیر می‌توانند به همراه مدارک خود به شعب مربوط مراجعه کنند.

طبق اعلام مسئولان با اتمام این پرداخت‌ها با ۹۹.۵ درصد سپرده گذاران موسسات غیر مجاز تسویه خواهد شد و فقط پرداخت مبالغ بیش از یک میلیارد تومان باقی خواهد ماند که پس از شناسایی دارایی‌های این موسسات انجام خواهد شد.

مبلغ سپرده زمان مراجعه
۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ۲۱ تا ۲۴ خرداد
۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ۲۹ خرداد تا ۲ تیر
۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ۶ تیر
۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۱۰ تیر
۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ۱۳ تیر
۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان ۱۹ تیر
۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ۲۴ تیر
بیش از یک میلیارد تومان ۲۷ و ۲۸ تیر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز