خبرگزاری کار ایران

ارسلان کامکار از «خوان آسمانی» گفت:

آنچه ساخته‌ام شباهتی به آنچه استاد شجریان خوانده است، ندارد+کلیپ

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۵۵

ارسلان کامکار در مورد آهنگسازی برای «خوان آسمانی» با صدای پیام عزیزی می‌گوید: استاد شجریان این شعر را به صورت آواز اجرا کرده‌اند نه به صورت تصنیف و از لحاظ موسیقیایی هیچ شباهتی با آهنگی که ما روی آن کار کرده‌ایم، ندارد.

به گزارش ایلنا، ارسلان کامکار، آهنگساز و تنظیم‌کننده آهنگ «خوان آسمانی» با صدای پیام عزیزی با شعری از مولانا، در مورد مراحل ساخت این آهنگ گفت: پیام عزیزی پیشنهاد داد که در حال و هوای ماه مبارک رمضان و روی این شعر مولانا آهنگی بسازم. من نیز چون علاقمندم که روی اشعار شاعران بزرگ ایران که آثارشان پرمحتواست کار کنم، این پیشنهاد را قبول کردم چون همیشه از کار روی اشعار کم‌مایه و کم‌محتوا به شدت پرهیز کرده‌ام. کار روی این شعر مولانا، شاعر بزرگ و افتخارآفرین ایرانی را شروع کردم و بعدها متوجه شدم که استاد شجریان این شعر را به صورت آواز اجرا کرده‌اند نه به صورت تصنیف و از لحاظ موسیقیایی هیچ شباهتی با آهنگی که روی آن کار کرده‌ام، ندارد.          

او همچنین گفت: به هر حال، چون استاد شجریان این شعر را با آواز اجرا کرده‌اند و ایشان همیشه جایگاه خاص خود را در موسیقی ایران دارند تصمیم گرفتم که به صورت ویژه، روی این شعر مولانا کار و از ملودی‌های جذاب استفاده کنم و تنظیم آن نیز  فاخر باشد. تا بتوانم ادعا کنم که به هیچ‌وجه یک آهنگ معمولی نیست؛ بلکه آهنگی است که خود به تنهایی یک اثر هنری فاخر است که به خوبی توسط پیام عزیزی اجرا شده است.

این آهنگساز و نوازنده گروه موسیقی کامکارها در مورد همکاری با پیام عزیزی در آلبوم‌‌های «بارگاه»، «سه‌روکی دل» (رئیس دل) و «خورشید مستان» گفت: گروه موسیقی کامکارها برای انتخاب خوانندگان، سختگیری‌های خاص خود را دارد و پیام عزیزی اشعار بسیار خوبی از شاعران سرشناس کُرد ازجمله؛ وفایی، ملای جزیری، نالی، مولوی کُرد، گوران، مولانا خالد نقشبندی و همچنین اشعار شاعران نامدار ایران همچون؛ مولانا، حافظ، سعدی و سنایی غزنوی را انتخاب کرده بودند. 

ارسلان کامکار، آهنگساز و تنظیم‌کننده آلبوم‌ «بارگاه» در پایان تاکید کرد: در ادامه کار با پیام عزیزی متوجه شدیم که آهنگ‌هایی را که روی این اشعار فاخر، ساخته بودیم واقعا به خوبی اجرا کرده‌اند و این باعث شد که گروه موسیقی کامکارها در آلبوم‌های دیگری نیز با ایشان همکاری کند. 

متن قطعه پیام عزیزی به این شرح است: 

این دهان بستی دهانی باز شد/ تا خورنده لقمه‌های راز شد

لب فرو بند از طعام و از شراب/ سوی خوان آسمانی کن شتاب 

گر تو این انبان ز نان خالی کنی/ پُر ز گوهرهای اجلالی کنی 

چند خوردی چرب و شیرین از طعام/ امتحان کن چند روزی در صیام 

طفل جان از شیر شیطان باز کن/ بعد از آنش با مَلَک انباز کن 

چند شب‌ها خواب را گشتی اسیر/ یک شبی بیدار شو، دولت بگیر 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز