خبرگزاری کار ایران

با حضور مهمانان داخلی و خارجی؛

کنگره بین‌المللی عرفان در کلام مولانا در اردبیل آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۸۱

دومین کنگره بین‌المللی عرفان در کلام مولانا با حضور مهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در افتتاحیه این کنگره گفت: مولوی به زبانی سخن گفته است که بعد از 800 سال هنوز هم برای اقشار مختلف قابل درک است.

وی با بیان اینکه مولوی جلوتر از زمان و فراتر از جغرافیا، سیاسی و اجتماعی بوده است، اظهار کرد: اشعار مولوی در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان قابل درک است و این نشان می دهد وی روشنفکری بوده که با زبان توده مردم صحبت کرده است همانطور که پیامبر اسلام(ص) به زبان عامه سخن می گفت.

صادقی اضافه کرد: اساتید و روشنفکران این هنر را از مولوی درک کرده و با زبان عامه مردم سخن گفته و با توده مردم حشر و نشر داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه خیلی ها تلاش می کنند که مولوی را به نام خود ثبت کنند، گفت: مولوی متعلق به همه است، چون نمی توان خورشید، ماه یا ستاره را به نام کسی ثبت کرد بنابراین وظیفه همه است که از مولوی صیانت کنند.

علی بابایی مسئول کمیته علمی  دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا گفت: در کمتر از 50 روز حدود 100 مقاله علمی به این کنگره ارسال شده بود.

وی افزود: بیشترین مقالات در بحث عرفانی و فلسفی ارسال شده بود که مقالات توسط 12 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها داوری شد.

بابایی ادامه داد: از این تعداد مقاله، 8 مقاله به عنوان مقاله منتخب انتخاب شد که هر مقاله حداقل توسط 4 نفر داوری شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز