خبرگزاری کار ایران

واکنش اعضای شورای شهر به گزارش تفریغ بودجه ۹۵؛

از سمبل‌کاری در حسابرسی تا هزینه کاشت درخت عرعر در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۴۵

اعضای شورای شهر به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ واکنش نشان داده و با اشاره به شبهات وجود در تفریغ بودجه، خواستار تهیه گزارشی براساس استانداردهای لازم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران؛ گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ توسط ذی‌حساب شورای شهر تهران قرائت شد. اعضای شورای شهر به این گزارش واکنش نشان داده و با اشاره به شبهات وجود در تفریغ بودجه خواستار تهیه گزارشی براساس استانداردهای لازم شدند.

ابراهیم امینی (عضو شورای شهر) با اشاره به اینکه خود وکیل دادگستری است، گفت: حسابرسی از این طریق فقط سمبل‌کاری است. باید دیوان محاسبات شهری راه‌اندازی شود. تجربیات من نشان می‌دهد فقط با یک حسابرس که توسط یک شرکت استخدام شده؛ نمی‌توان واقعیت‌ها را نشان داد.

محمد سالاری (عضو شورای شهر) نیز در واکنش به این گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ گفت: اصول در تهیه گزارش رعایت نشده است. شهرداری تهران شامل ۲۲ منطقه و حدود ۳۰ الی ۴۰ سازمان است. گزارش تفریغ و بودجه باید ناظر بر گزارش تلفیق باشد. گزارشات تفریغ ایرادات ساختاری داشته و فاقد وجاهت قانونی است. در این قسمت از اظهارات سالاری، رئیس شورا تاکید کرد که این گزارش وجاهت قانونی دارد. با این حال سالاری تصریح کرد: درست است که در گزارش تفریغ بودجه ۹۵ انحرافات اعلام شده اما دلایل اعلام نمی‌شود و مهم دلایل این انحرافات است.

محمود میرلوحی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر) نیز با بیان اینکه نحوه هزینه‌کرد در شهرداری غیراستاندارد است، گفت: تهران گران اداره می‌شود برای نظارت باید قیمت تمام شده پروژه‌ها مشخص شود. کاشت یک درخت عرعر در تهران بیشتر از کاشت یک درخت زردآلود هزینه می‌برد.

رئیس شورای شهر پیشنهاد میرلوحی را به علت جزئیات فراوان غیرعملی خواند و حسن رسولی نیز این پیشنهاد را خارج از انتظار خوانده و گفت:‌ وقتی نرخ دلار در دو ماهه اخیر دو برابر شده است نرخ پایان کار قابل محاسبه نیست. زمانی که به اقتصاد باثبات رسیدیم با هم هزینه‌ها را حساب می‌کنیم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز