خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان خبرداد:

چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی تیرماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۳۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی به مناسبت سالروز میلاد امام رضا علیه السلام و همزمان با دهه کرامت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حسین مسگرانی‌صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) و همزمان با دهه کرامت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و انتشار این آثار است ، افزود: در کنار این برنامه، برنامه های دیگری اجرا خواهد شد که اجرای شب های شعر به سه زبان بلوچی، فارسی و سیستانی در ۱۰ شهرستان استان از جمله این برنامه هاست.

مسگرانی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای  این برنامه ها اجرا و تولید برنامه ها با گویش های فارسی،سیستانی و بلوچستانی است.

وی گفت: اطلاع رسانی و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamtoos.ir امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد : در ماه رمضان با توجه به مسئولیت های معاونت فرهنگی، دفتر قرآن و عترت فعال شده است.

مسگرانی افزود: در ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت قرآن برگزار می شود و اختتامیه آن چهارشنبه هفته جاری و با تجلیل از فعالین قرانی برگزار خواهد شد‌.

وی بیان کرد : امیدواریم به زودی شاهد اجرای اولین مجموعه شعر سیستانی، بلوچستانی و فارسی در استان باشیم.

مسگرانی با بیان اینکه ۶۷۹ نفر در بیمه هنرمندان عضویت دارند، افزود: ۱۷۶ نفر در رشته های هنری ، ۵۷ نفر در حوزه نویسندگی و ۱۵۸ نفر در حوزه قرآنی از بیمه هنرمندان برخوردارند که در مجموع ۶۷۹ نفر از سیستان و بلوچستان عضویت دارند.

مسگرانی خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا شعرهای فارسی، بلوچی و سیستانی را در مدح امام رضا(ع) داشته باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز