خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از 16 تیرماه 97 در پایگاه های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رشید قربانی در اولین نشست سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان که در آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش از 16 تیرماه 97 آغاز و تا 15 شهریور ماه 97 ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در همین راستا تعداد 14 پایگاه به منظور سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد سه پایگاه در مرکز استان و 11 پایگاه نیز در سطح شهرستان ها و مناطق فعالیت خواهند کرد.

قربانی با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان گفت: زمانی که والدین نو آموزان برای ثبت نام فرزندشان به مدرسه مراجعه می کنند، مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نو آموز را در سامانه سناد تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نو آموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

قربانی به هزینه اجرای سنجش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش 25 هزار تومان است که باید توسط اولیا پرداخت شود؛ گفت: در همین راستا دستگاه های کارت خوان در پایگاه های سنجش استقرار و اولیا گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش در اجرای پروژه مهر و فصل تابستان را اجرای برنامه سنجش نوآموزان اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه به صورت فرابخشی با همکاری اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما و مسئولیت آموزش و پرورش استثنایی و همکاری بخش های درون سازمانی انجام می شود؛ از تعامل اعضای ستاد استانی تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت انتخاب مدارس مناسب و مجهز به عنوان محل پایگاه سنجش و توجه به کمیت و کیفیت کار و انتخاب عوامل اجرایی و تکریم مراجعین، خواستار بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود برای ارائه خدمات مطلوب در اجرای سنجش سلامت شد.

قربانی در پایان افزود: نوآموزانی که سال گذشته به پایگاه سنجش پیش دبستانی مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند نیازی به نوبت گیری و مراجعه به پایگاه سنجش را ندارند.

   
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز