خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه راهور ناجا:

۵۷ درصد از آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به خودروهای سواری است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۶۶

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: خودروهای سواری همچنان بیشترین آمار تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد حسین حمیدی در جلسه هماهنگی اجرای طرح ترافیکی تابستانه و عید سعید فطر گفت: در سال 96 با توجه به اینکه تعطیلات تابستانه از نیمه تیرماه آغاز شد. در تیرماه با افزایش جانباختگان مواجه بودیم اما در مردادماه این روند کاهش داشته و دوباره در شهریورماه افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال 96 طول طرح تابستانه نسبت به سال 95 افزایش داشت خاطرنشان کرد:‌ افزایش زمان و روز تعطیلات تابستانه در سال 96 باعث افزایش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده است. در مجموع 94 نفر معادل سه درصد در طرح تابستانه سال گذشته افزایش جانباختگان را داشتیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: خودروهای سواری همچنان بیشترین آمار تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده‌اند و 57 درصد از آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به خودروهای سواری است و این خودروها معمولا مسافرانی هستند که در بین شهرها تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو با 32.5 درصد بیشترین علت بروز حوادث است و می‌تواند با اقدامات پیشگیرانه توسط رانندگان و سرنشینان داخل خودرو به حداقل برسد. همچنین 30 کیلومتری شهرها بیشترین آمار تصادفات را دارد و 63 درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد و اگر شهرداری‌ها و مسوولان حوزه راهداری در این محدوده تمرکز بیشتری داشته باشند می‌توانیم عدد مطلق تصادفات را کاهش دهیم همچنین زمان بروز تصادفات عمدتا در ساعات عصرگاهی است و با استراحت‌های بین راهی می‌توان از بروز تصادفات در این ساعات نیز پیشگیری کرد.

وی با اشاره به پنج استان کشور گفت: پنج استان فارس شمال، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان بیشترین واژگونی‌ها را در بین استان‌های کشور در تابستان سال گذشته داشتند. این استان‌ها دارای محورهای کویری بوده و جاذبه‌های توقفگاهی در بین مسیرها کمتر است و رانندگان به طور مداوم در حال رانندگی هستند و توقف و استراحت در طول این مسیر کمتر اتفاق می‌افتد. از همین رو خستگی و خواب‌آلودگی باعث بروز واژگونی و خروج خودرو از جاده می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در کل کشور حدود 39 درصد از حوادث از نوع واژگونی اما برخی استان‌ها آمار بالاتری نسبت به میانگین کشوری دارند همچنین برخی از محورها مانند محور تهران – مشهد و همچنین محورهایی در استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی و کرمان و یزد بیش از 60 الی 70 درصد آمار حوادث‌شان از نوع واژگونی است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تلفات جاده‌ای را در حوادث واژگونی کاهش دهیم نیازمند اقداماتی هستیم که جنبه زیرساختی دارند و این اقدامات می‌تواند در صورتی که تصادفی رخ دهد آمار تلفات را کاهش دهد. البته بحث ایمنی خودروها در این میان مطرح است که این موضوع کوتاه مدت نیست و نیاز به زمان دارد. همچنین خیلی از اقدامات زیرساختی در حوزه راه نیازمند زمان است اما یکسری از اقدامات در حوزه زیرساخت در سال‌های گذشته انجام شده است که می‌تواند کاهش حوادث جاده‌ای را باعث شود لذا ما از استان‌ها و مسوولان استانی و سازمان‌های متولی خواهشمندیم تا در این زمینه فعالیت‌های بیشتری را انجام دهند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: هر فردی در جاده‌ها بر اثر تصادف کشته شود چه تبعه افغان باشد و چه تبعه دیگر کشورها در آمار کشته ها محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که با خودرو به دره یا رودخانه و یا سد سقوط می‌کنند در آمار کشته‌های تصادفات رانندگی محاسبه می‌شوند البته این موارد قبلا در آمار محاسبه نمی‌شد و در حال حاضر جزو آمار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز