خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

سال گذشته ماهانه هزار و ۳۵۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۹۳

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال گذشته ماهانه هزار و ۳۵۰ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند که در تابستان به هزار و ۶۴۶ نفر رسیده‌ است و علت افزایش این جانباختگان به دلیل افزایش تردد و مسافرت‌های برون‌شهری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح ویژه ترافیکی عید سعید فطر و طرح ترافیکی تابستان گفت: هر ساله با شروع عید فطر و تعطیلات تابستانی هموطنان ما مسافرت‌های برون‌شهری خود را آغاز می‌کنند. براساس تجربیات سال‌های گذشته بیشترین حجم تردد در ایام عید فطر است و مسافرت‌ها در عید سعید فطر به نسبت برخی از روزهای عید نوروز نیز افزایش دارد.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی‌ها به گونه‌ای باشد که تسهیل در تردد فراهم شود، گفت: همزمان با عید سعید فطر سفرهای تابستانه نیز آغاز می‌شود و همانطور که می‌دانید فصل تابستان پرترددترین فصل سال است به ویژه ماه شهریور که با افزایش مسافرت‌ها روبه‌رو هستیم و باید برنامه‌ریزی برای تابستان و تسهیل در رفت‌وآمد داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه با اجرای طرح ویژه عید فطر و تابستان 97 باید تسهیل در تردد و پیشگیری از وقوع حوادث را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله هماهنگی ما با دیگر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی بیشتر می‌شود. در تابستان سال 96 براساس آمار پزشکی قانونی چهار هزار و 939 نفر در تابستان جان خود را از دست دادند که بیش از 73 درصد این افراد در جاده‌های برون‌شهری جان باختند و بنابراین باید تمرکز در تصادفات برون‌شهری داشته و همچنین تسهیل تردد در شهرهایی که مسافرپذیر هستند را فراهم کنیم.

سردار مهری با اشاره به آمار تصادفات در سال 96 تصریح کرد: براساس آمار سال گذشته 66 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بوده از همین رو باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این محدوده داشته باشیم. همچنین بیشترین علت تصادفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی بوده که 78 درصد علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است بنابراین باید در تصادفات حادثه‌ساز تمرکز کرده تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین ساعات تصادف بین ساعت 16 تا 24 اتفاق افتاده است،‌گفت: در تابستان سال گذشته 47 درصد تصادفات برون‌شهری در این ساعات اتفاق افتاده و هموطنان باید به این ساعات دقت کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و استراحت کافی وقوع تصادفات در این ساعات از شبانه‌روز را کاهش دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته ماهانه هزار و 350 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در تابستان به هزار و 646 نفر رسیده‌ است که علت افزایش این جانباختگان به دلیل افزایش تردد و مسافرت‌های برون‌شهری بوده است. همچنین در سال گذشته روزانه بیش از 44 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در تابستان به 53 نفر رسیده است و بیشترین آمار جانباختگان متعلق به شهریورماه بوده و هزار و 746 نفر در این ماه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش تردد و افزایش خودرو از دلایل بروز تصادفات است، ‌گفت: دو عامل مهم تردد و مسافت طی شده نقش مهمی را در تصادفات دارد که در برنامه ششم توسعه ارزیابی شده است که به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه شاخص جانباختگان را تعیین کنیم و با توجه به برنامه ششم باید حدود 31 درصد کاهش جانباختگان را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز