خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد دیه:

۱۱۳ هزار و ۶۶۴ نفر به دلیل نداری و بی‌‌‌‌پولی در زندان هستند/ هیچ راننده زندانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۳۱

رئیس ستاد دیه تاکید کرد: تاکنون ۱۱۳ هزار و ۶۶۴ نفر افرادی هستند که فقط به دلیل نداری و بی‌‌‌‌پولی و جرایم غیر عمد در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید اسدالله جولایی در مراسم گلریزان ستاد دیه استان تهران با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره بقره گفت: خداوند در این آیه می‌‌‌‌فرماید اگر کار خیر انجام دهید مزد آن را خودم می‌‌دهم، خوف و حزن هم نداشته باشید.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۳ هزار و ۶۶۴ نفر افرادی هستند که فقط به دلیل نداری و بی‌‌‌‌پولی و جرایم غیر عمد در زندان هستند. برخی از این افراد برای کرایه خونه و کار چک صادر کرده‌‌‌اند و این چک بدون پشتوانه بوده و امروز آنها را گرفتار کرده است.

رئیس ستاد دیه با اشاره به افرادی که به دلیل مهریه در زندان هستند، اظهار داشت: چرا درخصوص مهریه فرهنگ‌‌سازی نمی‌‌کنیم؟ چرا این جمله بد را که می‌‌‌گوییم مهریه را کی گرفته و کی داده، حذف نمی‌کنیم. 

جولایی افزود: بیش از ۱۱۳ هزار نفر مرتکب قتل عمد یا کلاهبرداری نشده‌‌‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۷۷ نقطه در سراسر کشور ستاد دیه گلریزان برگزار کرده است، تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ بدهی افرادی که از طریق ستاد دیه پرداخت شده، ۹۷۲ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان بوده است و پرداخت این مبلغ نیازمند همت عالی شما خیرین و تلاش مدیران کل و دیگر اعضای این مجموعه بوده است. 

رئیس ستاد دیه اضافه کرد: از این مبلغ ۹۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۳۶۹ میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفته شده و شورای حل اختلاف گروه تحقیق ستاد دیه تلاش‌های بسیاری کردند تا بتوانند حدود ۳۷۰ میلیارد تومان گذشت بگیرند.

جولایی با اشاره به آغاز به کار ستاد دیه خاطرنشان کرد: سال ۶۹ که ستاد دیه فعالیت خود را شروع کرد تا امسال، سه دهه از  عمر آن می‌‌گذرد. در ابتدای شروع ستاد دیه عده‌‌‌ای پول نداشتند و به دلیل تصادف در زندان بودند و آقای جولایی در اتاق بازرگانی این مبلغ را برای آنها تهیه کردند. البته در گذشته، دیه ۲۰۰ هزار تومان بود اما در حال خاضر برای ماه حرام یک دیه ۳۰۸ میلیون باید پرداخت کنیم.

وی به قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد و ابراز داشت: این قانون هم دارای نواقصی بود و هم ناقص اجرا می‌‌‌‌‌‌شد و ستاد دیه ۱۸ سال تلاش کرد تا موفق شد این قانون را اصلاح کند و امروز دیگر هیچ راننده زندانی نداریم. 

رئیس ستاد دیه با اشاره به اینکه قرار است ۲۴۰ نماینده مقداری از حقوق ماهانه خود را به ستاد دیه پرداخت کنند، بیان کرد: اگر قانون بیمه شخص ثالث اصلاح نمی‌‌‌شد ما امروز شاید ببش از ۳۰۰ هزار زندانی داشتیم اما خوشبختانه امروز تنها کمتر از ۳۰۰ زندانی به این دلیل در زندان هستند. 

جولایی با بیان اینکه قانون چک نیاز به اصلاح دارد، یادآور شد: حدود ۱۲ هزار نفر به دلیل چک در زندان هستند که اگر این قانون اصلاح شود، دیگر شاهد حضور این افراد در زندان نیستیم.

وی یادآور شد: ما در ستاد دیه هم وظیفه تهیه پول که مبارزه با معلول است را برعهده داریم و هم وظیفه مبارزه با علت‌‌‌‌ها یعنی اصلاح قوانین  را برعهده داریم و امیدواریم با اصلاح قانون‌‌‌هایی از جمله چک، بیمه شخص ثالث و مهریه دیگر زندانی به این دلیل در زندان‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز