خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

مطالبه به حق مردم را پیگیری می‌کنیم/ افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۵۱

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد: مطالبه به حق مردم را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد، کیفیت اینترنت حق‌الناس است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش سرعت اینترنت گفت: ما کاهش سرعت و یا افت آن را نداشته‌ایم، اما شاهد کاهش کیفیت بودیم که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی تاکید کرد:  افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است.

وزیر ارتباطات و فن آورری اطلاعات  با اشاره به حکم قضایی صادر شده برای فیلتیرنگ تلگرام گفت: با توجه به حکم قضایی صادره برای فیلترینگ تگلرام سازمان تنظیمات مقرارات اشکالاتی را در مورد سرعت اینترنت جمع آوری کرد، جلسه‌ای نیز در این خصوص با شرکت‌های اینترنتی داشتیم و راه‌کارهایی هم برای این که افت کیفیت اینترنت برطرف شود مورد بررسی قرار گرفت و  استفاده از روش‌هایی که کیفیت را بهبود ببخشد، آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت، دو بحث دارد. بحث اول به کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های اینترینتی باز می‌گردد. همواره بحث بر سر این موضوع وجود داشته و دارد و برخی از مطالبات به افت کیفیت در اثر فیلترینگ باز می‌گردد.

جهرمی افزود: افت کیفیت سرویس بخشی از حق‌الناس است و ما بر حل این موضوع جدیت داریم.مطالبه به حق مردم را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.

وی با بیان این که تا امروز تلاش شده تا شرایط بهتری به وجود بیاید گفت: بحث دیگر کیفیت بازی‌های رایانه‌ای است که بخش عمده‌ای از جوانان به آن سرو کار دارند و اعتراضات خود را نیز عنوان کرده اند، برای کسب و کارها نیز تمهداتی اندیشیده شده است تا از طریق شرکت‌ها مشکلاتشان برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به این که  سرویس ‌های داخلی که مسیریابیشان از داخل دچار مشکل شده بود با تشکیل کارگروهی  مشکلاتشان هدایت شد، گفت: دیروز جلسه‌ای با مدیران شرکت مخابرات داشتم تا این مشکل را کامل برطرف کنم. موضوع کیفیت بحثی است که خود من با آن مشکل دارم و خواهان برطرف شدنش هستم امیدوارم ظرف روزهای آینده رضایت را به سرویس‌ها بازگردانیم.

وی خطاب به مردم گفت: از مردم تقاضا داریم اگر در حوزه کیفیت مشکلاتی دارند با جزییات  اطلاع  دهند. کانال‌هایی برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده ایم شرکت‌ارتباطات زیرساخت ارتباط ایمیلی را فراهم آورده با آدرس help@tic.ir که  کسب و کارها می‌تواننداطلاعاتشان را ارسال کنند.مردم می توانند از طریق ۱۹۵ نظراتشان را درباره مشکلات اینترنتی ارائه کنند.ما افت سرعت نداشته‌ایم اما شاهد کاهش کیفیت بودیم  که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد تلگرام تصمیمات جدیدی گرفته شده است یا خیر گفت: ما صاحب تصمیم نیستیم اگر صاحب تصمیم‌ها تصمیم جدیدی گرفتند خودشان اعلام می‌کنند. همچنین برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران تسهیلاتی از سوی وزارت ارشاد فراهم آمده است. خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند اطلاعاتشان را از طریق وزارت ارشاد برای حل مشکلات به ما برسانند.

آذری جهرمی با بیان این که نرم افزاری‌هایی که در عرصه فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند،‌ گفت: کسب وکارهای اینترنتی یک صنف دارند و کسب‌ کارهای سنتی یک صنف دیگر دارند. اپلیکیشن‌ها بر اساس نوع فعالیت‌شان از یکی از این اصناف مجوز می‌گیرند و از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز  «ای نماد» را می‌گیرند و در حوزه گردشگری از سازمان میراث مجوزشان را تهیه می‌کنند. البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به صورت پنجره واحد در اختیار متقاضایان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز